zaterdag 3 maart 2012

vangstberichten: zaterdag 03 maart 2012



Hallo vis vrienden,

Ondanks dat de vangsten slecht zijn op het strand, had ik toch weer ff zin om hier een hengeltje uit te gooien. Dus bij Avicentra 50 piertjes, 1\2 ons slikken en 1 ons zagers gehaald en gelijk door naar het strand van Ter Heijde. Er staat een zw-wind van 3 a 4 bft, temperatuur daalend naar 6 °C, met een klein regenbuitje, lw HvH 17:34 uur, hw 23:15 uur. Rond 16:30 uur gaat de 1e hengel erin, de Berkely heavy feeder, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met een piertje \ slikje of een zager, tommy lood 150 gram. Na 20 minuten komt de 2e erbij, de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 17\100 mm nanofil met een nylon tapse voorslag, onderlijn korte wappers met 2 haken, dito aas, dito lood.

Veel gebeurd er niet maar dat had ik ook niet verwacht, het water is kraakhelder en het aas komt er gewoon weer uit zoals het erin gegaan is. 18:24 uur zie ik toch wat stootjes op de feeder en blijkt er een botje ontwaakt te zijn uit z'n winterslaap die een sappig zagertje toch niet kon weerstaan. 18:36 uur volgt er een schar op de 4,5 meter stok.



Bij opkomend water in het donker, verwacht ik nog wat aanbeten maar het is niets meer. Rond 20:30 uur ruim ik op en ga naar huis. Ff lekker frisse zeelucht opgesnoven en een visje gevangen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten