maandag 12 maart 2012

vangstberichten: maandag 12 maart 2012



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven aas van de afgelopen wedstrijd ga ik op pad naar "de Zandmotor", het weer is lekker dus dan vis ik toch het liefst op het strand. Bovendien ben ik wel nieuwsgierig of het daar beter is qwa vangst je staat tenslotte toch een dikke kilometer vanaf het gewone strand. M'n auto weer geparkeerd bij het schelpenpad en na exact 20 minuten sta ik op de kop van "de zandmotor". Er staat een nw-wind van 3 bft, temperatuur 9 °C daalend naar 3 °C op het eind van deze sessie, mist, lichte motregen, lw HvH 10:18 uur, hw 17:32 uur. 14:05 uur start ik met de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapper, haakje ls5013f\6, gevuld met een pier\slik of een zager, tommy lood 175 gram. Veel gebeurd er niet, dus na een half uur zet ik m'n 2e hengel erbij, de hiro dream surf, hoofdlijn 17\100 mm nanofil, korte wappers, 2 haken, dito aas, dito lood.

14:55 uur geen aanbeet gezien, maar toch zit er een doubletje bot aan. Rond 15:30 uur wordt het een stuk kouder er komt een dichte mist vanaf zee het strand op zetten. 15:41 uur nog een bot.



15:54 een bot en om 16:23 uur "volle bak" een triplet van bot en botjes.



De stroming neemt toe naamate het water opkomt en ik moet overschakelen op 170 gram geankerd. 17:10 een bot en 18:00 uur een zware draai ik denk eerst een gul maar daar trekt ie te weinig voor, uiteindelijk blijkt het om een jas te gaan.



En hierna heb ik pech, 1 haakje van de andere lijn is door de andere gevlochten lijn heen gegaan en er zit een flinke pruik in. M'n hengel leg ik aan de kant om de boel te ontwaren, maar na een half uur is het nog niet gelukt en knip ik alles door. 18:19 uur een bot en 18:39 nog een botje.



Om 19:15 uur ruim ik op. Totaal vang ik deze sessie 10 botten\botjes. Alleen is de terugweg wat moeilijk te vinden, het zou wat makkelijker zijn als ze een luminicerend bord bij de uitgang van het schelpenpad zouden zetten. Gelukkig is m'n richtingsgevoel dit keer goed en hoef ik niet om te lopen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten