maandag 2 januari 2012

vangstberichten: maandag 02 januari 2012



Hallo vis vrienden,

Allereerst iedereen de beste wensen voor dit nieuwe jaar, dat geluk, voorspoed en vooral een goede gezondheid je deel mogen zijn. De piertjes van vrijdag konden er nog net mee door, een strandsessie leek me wel leuk, dus zo gedacht zo gedaan.

Er staat een wzw-wind van 4 bft al gauw oplopend naar 5 bft met stoten naar 6 bft., temperatuur 8 °C, droog met een waterig zonnetje. Hw schv 08:59 uur, lw 16:27 uur. Rond 11:00 uur gaat de 1e hengel erin, de shimano 5 meter stok, hoofdlijn 17\100 mm nanofil met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met een piertje, tommy lood 175 gram.

11:06 uur gelijk al wat tikjes op de top, perfect geregistreed door de nanofil lijn en ik draai een doublet bot het strand op. 11:37 uur hetzelfde ritueel alleen nu met meer doorbuigers, het blijkt een triplet bot te zijn, geen slecht begin dacht ik zo.



Na 50 minuten zet ik m'n 2e hengel erbij, de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn gevlochtenlijn 12\100 mm, met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, etc. etc. 12:56 uur zie ik dat m'n lijn wel erg schuin weggelopen is, bij het binnen draaien spartelt er een rondvis en een mooi formaat bot door de branding, een leuk zeebaarsje van 34 cm, vrij licht getint, 12:19 uur een botje.



12:46 uur weer een doublet botjes, 12:57 uur een bot.



Er zit erg veel vuil in het water, regelmatig zitten m'n lijnen vol met groen gras? Vaak is het binnen draaien totdat het topoog vol zit, troep verwijderen en weer verder draaien. 13:36 uur een botje, 14:09 uur nog een botje.



14:42 uur een dikke vette bot en om 15:13 uur een botje.



15:21 uur een bot en om 15:38 uur weer een dikke vette bot.



Rond 16:00 uur ruim ik op. Totaal vang ik deze sessie 17 vissen, 16 botten\botjes en 1 zeebaarsje. En nog een surfer, die door m'n lijn gelopen was, gelukkig bleef de lijn heel en maakte hij netjes zijn excuus. Ik kon nu merken dat ik wat verder kon werpen met de nanofil lijn, en dat met 17\100 mm. Waarschijnlijk koop ik nog een spoeltje met 12\100 mm, kijken hoe dat zich houd qwa lijn breuk voor wat betreft de strandvisserij. Maar how low can you go?

Vis greetz,

Willem

6 opmerkingen:

  1. leuk verhaal weer, leuk zo'n baarsje weer. Ondertussen al wat meer gevoel bij de Nanofil lijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. willem(gaatvissen)2 januari 2012 om 22:43

    Hoi Onno,

    Bedankt voor je reactie. Inderdaad altijd leuk om zo'n baarsje eruit te draaien. Ik kwam nu beduidend verder met de nanofil lijn, waarschijnlijk koop ik nog een spoeltje met 12\100 mm, altijd interessant voor een wedstrijd als de vis ver weg zit en je geen super werper bent.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, Willem,

    Spieren weer los?

    De beste wensen voor het nieuwe jaar.....en dat we maar veel mogen vissen..:)

    Groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. willem(gaatvissen)5 januari 2012 om 18:12

    Hoi Leo,

    Nog niet echt, maar het gaat.
    Ja, de beste wensen, en dat er weer een paar leuke sessies tussen mogen zitten.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi willem nog de beste wensen voor 2012

    ik heb een vraagje aan je
    hoever gooi je ongeveer op het strand
    ik kan best een eind gooien
    maar of ik dan een beetje goed lig
    weet ik niet


    b.v.d joost

    BeantwoordenVerwijderen
  6. willem(gaatvissen)7 januari 2012 om 16:21

    Hoi Joost,

    Bedankt en ook nog de beste wensen voor 2012. Het verschilt van dag tot dag en zelfs van uur tot uur, je moet de vis een beetje zoeken, soms vang je ze 20 meter uit de kant en soms is het tegen een zandbank aan of net erover. Een beetje spelen met de afstand dus en kijken waar je het meest beet krijgt.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen