zondag 13 november 2011

vangstberichten: zondag 13 november 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag maar eens een poging wagen om het resterende aas op te maken, ik heb wel zin in een strandsessie en dat wordt het dan ook. Als ik aankom op het strand is het vrij druk met wandelaars ff lekker uitwaaien en een frisse neus halen. In de verte links van me zie ik nog 2 vissers staan voor de rest niemand.

Er staat een koude o- wind van zo'n 3 a 4 bft, temperatuur 9°C daalend naar 7°C, mistig, hw HvH 16:10 uur, lw 23:50 uur. Rond 16:30 uur gaat de 5 meter stok erin, hoofdlijn 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\6, gevuld met een pier, tommy lood 175 gram. Een kwartier later volgt de heavy feeder, hoofdlijn gevlochtenlijn 10\100 mm, dito onderlijn, haakje f314\6, plat trapezium lood, dito aas.

17:05 uur het eerste visje een botje op de feeder, 17:33 uur een doublet botjes weer op de feeder. De 5 meter stok ligt wat verder maar daar krijg ik weinig aanbeten op, wel is regelmatig het aas eraf.



Met afgaand water vang ik meestal niet zoveel, maar het valt tegen een scharretje, gulletje en wijting er tussen door zou nu toch wel moeten kunnen. Het blijft dit keer bij bot. 17:51 uur een botje en 18:07 uur nog een botje.



Ondertussen begint het steeds mistiger te worden op het strand, als ik ingeworpen heb en terugloop naar m'n hengelsteun kan ik hem nog net terug vinden, de andere vissers zijn al lang weg. Het is toch niet veel vanavond, dus ik besluit op te ruimen en om 18:55 uur draai ik nog een bot binnen.



Totaal vang ik deze sessie 6 bot(jes).

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten