zondag 27 november 2011

vangstberichten: zaterdag 26 november 2011_sessie_I



Hallo vis vrienden,

Vandaag een lange dag, eerst "de grote prijs van Ter Heijde" en daarna de 11e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" vissen. De "grote prijs van Ter Heijde" vis ik in korps verband met het Zeevisteam Westland bestaande uit Jan Groenewegen, Ed van Zanten, Hans van Holstein, Teun Moor en Willem Louman. Bij het uitdelen van de wedstrijdkaarten blijk ik op stek E4 te staan, het laatste vak in de buurt van "de Zandmotor". De overige korpsleden staan op A4, B4, C4 en D4.

Er staat een harde zw-wind van 5 bft, temperatuur 11°C, lw HvH 07:49 uur, hw 15:05 uur. We worden weer keurig met "de platte kar" weg gebracht en om 10:00 uur mogen we beginnen en vliegen er zo'n 127 beaasde ondelijnen de Noordzee in.

Ik vis dit keer met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn nylon, 20,5 mm, diverse onderlijnen van wapper t\m afhouders, haakje 8 t\m 6, gevuld met een piertje en een enkele keer piertje\slikje. Bij de eerste worp begin ik vlak vooraan met lange wapperlijnen en een plat loodje, in de hoop een botje te haken, maar al gauw blijkt dat de stroming behoorlijk stevig is en m'n lijn gelijk weg loopt richting strand. Dus ik schakel over op korte onderlijnen en 170 gram geankerd lood. M'n buurman rechts vangt al snel een botje en wat later heeft m'n buurman links een mooie draai van 3 botjes. 10:59 uur vang ik een gulletje aan de afhouders en opgelucht haal ik adem, gelukkig van de 0 af en dat vist gelijk een stuk prettiger. Maar het gaat moeizaam, pas om 11:42 uur een doublet botjes.



11:55 uur komt er weer een gulletje bij en 12:10 uur nog een botje en sta ik op 5 vissen. Hierna lopen de vangsten terug, een enkeling weet nog vis te scoren maar bij de meeste komt er weinig meer naar boven.



Om 14:00 uur is het weer afgelopen en worden we weer opgehaald met "de platte kar". Aangekomen bij "de viskeet" blijken de vangsten sterk afhankelijk te zijn van de plek waar je gestaan hebt. Hoe dichter naar "de Zandmotor" toe hoe beter er gevangen werd. Maar zelfs in het E vak waren er gedeeltes waar erg goed vis gevangen werd en dan weer stukken waar het minimaal was. Zelf verwacht ik in de middelmoot geeindigd te zijn in het E vak, niet goed en niet slecht. Als korps zijn we geeindigd op de 11e plaats van de 17 korpsen, volgend jaar een nieuwe ronde met nieuwe kansen. Van de overige korpsleden krijg ik het resterende aas mee, waarvoor hartelijk dank! Zodra ik de uitslag heb zet ik hem hier weeronder.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten