zaterdag 5 november 2011

vangstberichten: zaterdag 05 november 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag staat er de Federatie ZuidWest Nederland kampioenschap wedstrijd op het programma. Maar wat een ramp, als ik wakker wordt ben ik door 2 wekkers heengeslapen, kennelijk een beetje oververmoeid de laatste tijd. Het lulligste is nog dat ik wat aanvullend aas zou meenemen voor iemand (sorry Ronald), dus als een stresskip zonder kop, m'n kleren aangeschoten, aas gepakt en hengelspullen en gelijk de auto ingedoken.

Aangekomen op s'Gravenzande maken ze nog gauw een wedstrijdkaart voor me en brengen ze me achterop de trekker naar de wedstrijdplek B15 (een stuk links van de opgang). Toffe gasten van WSV 's Gravenzande dat ze me nog even weg willen brengen. Jongens bedankt!

Het weer is schitterend, lekker zonnetje, er staat een zo wind van 2 a 3 bft, temperatuur 15°C, hw HvH 11:05 uur, lw 16:40 uur. Ik start met de feeder, hoofdlijn gevlochtenlijn, onderlijn korte metalen afhoudertjes, haakje f314\10, gevuld met een half piertje of zagertje, plat trapezium lood. Uiteidelijk ben ik om 10:40 uur ook aan het vissen. 1 voordeel er schijnt nog niemand wat gevangen te hebben. 10:49 uur zie ik een duidelijke aanbeet op de feeder en ik draai er een botje uit, lekker. De gasten naast me, houden me gelijk in de gaten en beginnen ook dichterbij te vissen.



Maar het gaat moeizaam, afentoe komt er vis naar boven, hoofdzakelijk botjes. Vlak vooraan vissen levert me niets meer op, behalve nog 1 aanbeet waarbij m'n sneu eraf is. Dus ik schakel over op de 5 meter stok, hoofdlijn gevlochtenlijn, met een nylon tapse voorslag, onderlijn diverse, tommy lood 175 gram. Ruim aanazen en lang laten liggen.

M'n buurman rechts draait er op een gegeven moment een mooie bot samen met een zeebaars uit op witte afhouders. Hmm zou dat het zijn? Ik heb nog 1 onderlijn met witte afhouders, amnesia en kraaltjes. Niet dat ik erin geloof, in kleuren en kraaltjes, maar je weet maar nooit ;-) En om 13:48 uur na een duidelijke aanbeet draai ik m'n 2e bot naar binnen. De controleurs waarderen hem op 20 cm, maar er liggen 2 haartjes van de staart over de het lijntje heen en volgens mij is ie dan 21 cm, uiteindelijk zijn ze het met me eens en krijg ik er 21 cm bij op de kaart.

Tijd om aan te aazen heb ik niet meer en ik gooi hetzelfde lijntje de Noordzee in, niet veel later zie ik nog een aanbeet en besluit om bij het eindsignaal in te draaien. Jammergenoeg was ik vergeten dat dit juist een lijntje was waarbij de witte afhouders nogal eens willen afbreken. De rest heb ik al weggegooid maar deze zat nog in m'n map. Bij het binnendraaien is de afhouder afgebroken er zit alleen nog 1 wit kopje op de lijn, weg vis ;-(.

Totaal 36 cm, te weinig om mee te doen, maar in iedergeval geen 0 gevist wat bij een aantal vissers ook gebeurd is. Ik besluit gelijk weg te gaan, om me voor te bereiden voor "De Nationale" van de Zeenaald morgen (moet nog wat lijnen herstellen). Hopelijk hoor ik de wekker nu wel.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten