woensdag 30 november 2011

vangstberichten: woensdag 30 november 2011



Hallo vis vrienden,

Aangezien ik nog wat piertjes in de schuur had liggen die ik niet wilde laten verpieteren maar een vrijde dag genomen. Eerst maar eens een keer lekker uitslapen en daarna op weg naar het Noordzeekanaal.
Er staat een zw-wind van 4 bft, temperatuur 9 °C met een licht zonnetje. Er staat nog 1 visser die even later z'n spullen aan het inpakken is.

Ik start om 14:20 uur weer met de heavy feeder, hoofdlijn 10\100 mm gevlochten, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\8, gevuld met een piertje, tommy lood 150 gram. Na een dik kwartier zet ik m'n 2e hegel erbij de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn gevlochtenlijn 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, tommy lood 175 gram.

14:39 uur wat zenuwachtige tikken op de feeder en er komt een wijtingkje naar boven. 14:52 uur volgt er weer 1.



15:24 uur een bot op de 4,5 meter stok. Als ik hierna opnieuw inwerp met extra power om zover mogelijk te gooien, gaat het fout, de lijn knapt af, waarschijnlijk een slecht stuk mogelijk aangetast bij de vorige wedstrijd door mesheften e.d. Dan maar een spoeltje met 20,5 mm nylon erop met een nylon tapse voorslag en weer verder vissen. 15:29 uur een steenbolk.



15:48 uur een wijtinkje op de feeder, 15:54 uur een krabbetje op de 4,5 meter stok.



16:35 uur een doublet wijtinkjes op de feeder en 16:46 uur een steenbolk op de 4,5 meter stok.



Dan krijg ik een mooie diepe doorbuiger op de feeder, het binnen draaien gaat extreem zwaar. De hengel blijft krom staan bij het draaien, jammer genoeg krijg ik de vis niet boven water en loop ik vast tussen de stenen aan de kant bij het lostrekken verlies ik het onderste gedeelte van m'n onderlijn.

17:07 uur een steenbolk en om 17:16 uur een gulletje van net geen 30 cm, leuk om eruit te draaien aan de feeder.



17:29 uur volgt er nog een steenbolk.



Rond 17:45 uur komt er een vissersboot aan gevaren, met een stuk of 7 gasten op het achterdek. Akelig dicht langs het kantje. Maar m'n hengels staan laag en meestal gaat het dan goed als er een boot passeert, dit keer dus niet nadat de boot een stuk voorbij gevaren is beginnen beide hengels te klapperen en voordat ik er erg in heb vliegt m'n standaard met hengels tussen de stenen. Gelukkig blijven ze liggen en zijn alleen m'n lijnen kapot gevaren. Het kan altijd slechter!

Hierna ruim ik gelijk op. Totaal vang ik deze sessie 11 vissen, 5 wijtinkjes, 4 steenbolken, 1 bot en 1 gulletje.

Vis greetz,

Willem

6 opmerkingen:

  1. Mazzel dat je hengelogen nog heel zijn!
    Ik ga na het weekend maar weer eens proberen vanaf het strand. Met de voorspelde storm blijf ik maar ff thuis...

    Groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. willem(gaatvissen)1 december 2011 om 00:03

    Ha Leo,

    Heb ze even vluchtig bekeken, nadere inspectie moet nog volgen.
    Weer een storm, baalen dat het net in het weekend valt.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zit dus weer flink wijting in het NZK. Maar wel ondermaats. Gelukkig zijn de hengels heel gebleven!
    Sieb

    BeantwoordenVerwijderen
  4. willem(gaatvissen)2 december 2011 om 15:31

    Hoi Sieb,

    Zo rond de 24 a 25 cm. Toch ook verhalen gehoord dat er al mooie maatse gevangen zijn. Ja gelukkig wel.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Willem,

    altijd erg als je hengels vallen, en het kan zeker slecht aflopen met de hengels. Maar je hebt weer aardig wat gevangen.

    grt John.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. willem(gaatvissen)3 december 2011 om 16:06

    Hoi John,

    Bedankt voor je reactie. Echt veel vond ik het nog niet, maar inderdaad wat gevangen en binnenkort zal de grote wijting ook wel weer komen.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen