maandag 13 juni 2011

ingezonden vangstbericht van: Boudewijn uit Zwijndrecht

Hoi willem,

Hier een berichtje van Boudewijn uit Zwijndrecht.

Ik ben weer gaan vissen op mijn bekende stek, samen met mijn vismaat Jan.
Ik ben nu een krip opgeschoven recht achter de waterzuivering van Rozenburg.
Er zaten veel een aantal mensen te vissen op de uitlaat van de waterzuivering met een winkelpikker en als aas maden.

Het klinkt ongeloofwaardig, maar ze vingen mooie kopvoorn 40+. Volgens zeggen zitten er grote brasems en roofblei. Ik ben met mijn maat gaan vissen tegen de krip aan. Resultaat mijn maat had een zeebaars van 44cm en ik had er een van 41 cm, daar bij 3 botten en een zeebaars van 20 cm, die ik terug heb gezet.

Allen werden op ongeveer 100m van de kant gevangen. Een bot ving ik met mij bigriverfeeder op 50m
We hebben gevist van 10 tot 4 uur dus twee getijden. Met afgaand water was het niets meer.
Het is toch raar dat je daar zo aan diverse verschillende vissen daar kan vangen, zoet als zoutwater vissen. Wel krabben, krabben  en nog eens grote krabben .

Vorige week heb ik in het kreken gebied in Oudekerk mooie zalmforel gevangen allen rond de 45cm, maar er zitten er zeker van 70 tot 80 cm. Dit is bij de camping de 4bannen. Ik ben lid geworden van de visverening aldaar. Wanneer weer een wedstrijd?

Groeten van Boudewijn, maar dan met foto,s.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten