zaterdag 27 augustus 2011

vangstberichten: zaterdag 27 augustus 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 8e competitie wedstrijd van “de Eurovissers” aan het Calandkanaal. De traditionele koppelwedstrijd. In “de Pub” trek ik balletje 11 en daar ben ik op zich wel blij mee, ik denk ongeveer uit te komen op “de stek” waar ik heb voorgevist, uiteindelijk blijkt het toch een stuk meer naar rechts te zijn, dus afwachten maar. Er staat een zw-wind van zo’n 3 a 4 bft, temperatuur 15 C , onweer met af en toe een heftige regenbui.

Om 19:00 uur wordt het sein gegeven om te beginnen en vliegen er 41 beaasde onderlijnen het Calandkanaal in. Ik start weer met de heavy feeder, hoofdlijn nylon 22\100 mm, onderlijn korte wapperlijntjes variërend van haakje f36\10 tot haakje ls5013f\ 6, afgewisseld met kunstof afhoudertjes, haakje f314\10, gevuld met een piertje of een slikje, tommy lood 150 gram.



Dat het een moeilijke wedstrijd zou worden had ik wel begrepen uit het voorvissen er kwam erg weinig vis naar boven, m’n grootste angst is eigenlijk om een 0 te vissen dus met 1 visje boven de 10 cm zou ik al erg blij zijn. In het begin wordt er links van me al gelijk een makreeltje gevangen en een steenbolk.19:35 uur wat tikjes op de feeder, een grondel, jammer te klein. 19:41 uur een doubletje grondels weer te klein. 20:10 uur weer een grondel en weer te klein.



20:20 uur eindelijk, daar is dan een telgrondel van 11 cm, van de 0 af. 20:38 uur weer een te kleine grondel, 21:02 uur nog zo’n klein grondeltje.



Willem van Kempen die links van me staat draait er behalve 2 grondeltjes nog een mooie wijting uit van 25 cm en Ruud van Noord die rechts van me staat een doubletje wijtingkjes en wat later een knoepert van een zeebaars, net maats zegt ie. Uiteindelijk blijkt “het beest”goed te zijn voor 46 cm.

Ik verwissel m’n nylonlijn voor 12\100 mm gevlochtenlijn, 21:12 uur eindelijk weer een telgrondel van 12 cm., 22:07 uur weer een te klein grondeltje. In de heftige regenbui vergeet ik dat m’n telefoon nog in m’n aasbak ligt, shit te laat, geen teken van leven meer. Dan wordt het sein gegeven om op te houden in verband met het onweer, altijd een moeilijke beslissing voor de wedstrijdcommissie, ze hadden mij natuurlijk nog die paar maatse vissen gegund die ik van plan was de laatste 40 minuten te vangen ;-), volgende keer dan maar. Als er iets gebeurd blikseminslag op een hengel bij een wedstrijdvisser met ernstige gevolgen dan is het ook van waarom hebben jullie de wedstrijd niet eerder afgeblazen. Dus jammer, maar begrijpelijk! Uiteindelijk vang ik 9 vissen, waarvan 2 tellers. Totaal 23 cm, te weinig voor een goede score, maar in iedergeval geen 0 gevist wat ook makkelijk gekund had.



Tijdens het afwachten van de uitslag doe ik me te goed aan een bord patat met mayo en kroket en een frikandel met een colaatje, niet gezond maar wel lekker op z’n tijd.
De kanjerpot wordt gewonnen door Edwin de Lange met een harder van 60 cm. Het 1e koppel is geworden Johan v\d Hoogen – Lennert Lambreghtse, (252 cm) 2e Arnold Talmon – Arvy Schonherr (183 cm), 3e Ruud van Noord – Ricardo Kalle (172cm). Individueel: 1e Johan v\d Hoogen (10 vissen,179 cm) 2e Ruud van Noord (10 vissen, 161 cm) en 3e Wilfred Wander (3 vissen, 115 cm). Iedereen weer van harte gefeliciteerd! Van Koos Hubbers krijg ik het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals bedankt!
Met de gratis tombola win ik nog een setje aasnaalden en ga ik toch niet met lege handen naar huis ;-).



Tot de volgende wedstrijd!

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten