woensdag 28 september 2011

vangstberichten: zaterdag 24 september 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag staat de 9e competitie wedstrijd van “de Eurovissers”op het programma. We vissen van 20:00 uur tot 24:00 uur in het Hartelkanaal en er hebben zo’n 40 vissers zich opgegeven. Het weer is schitterend, er staat een zo-wind van zo’n 2 bft, temperatuur 13 C , droog. In “de Pub” heb ik balletje nummer 1 getrokken een kopstek, op zich altijd lekker, maar naar horen zeggen is dat het ondiepe gedeelte van het Hartelkanaal en de vis schijnt meestal in het diepe gedeelte te zitten maar aan “het lot” verander je weinig en je zal het ermee moeten doen.

Om 20:00 uur wordt het sein gegeven en ik start weer met de ‘heavy feeder” , hoofdlijn gevlochten lijn ( Penn 12\100 mm) met een nylon tapse voorslag, onderlijn korte wapperlijntjes, haakje f314\10, gevuld met een piertje of een slikje, tommy lood 150 gram. Wisselonderlijn flexibele afhoudertjes, haakje f314\10, dito aas, dito lood, etc, etc.

20:10 uur het eerste botje komt eraan, altijd lekker! van de 0 af. 20:18 uur de 2e, 20:28 uur de 3e.



20:40 uur de 4e, 20:49 uur de 5e en 20:59 uur voor de verandering een grondel en gelukkig een teller van 13 cm. 6 vissen in het eerste uur, niet slecht ik doe mee in de voorhoede zo te zien.



En dan begint het wat langer te duren, 21:32 uur weer een visje nummer 7, 21:41 uur nummer 8 en 21:49 uur nummer 9, ik heb ze weer gevonden.



22:02 uur nummer 10, 22:14 uur nummer 11 en hierna val ik helemaal stil. Ruud van Noord die weer naast me staat is gaan “knallen” en haalt er een aantal maal mooie 30 plus botten uit. Dus goed, denk ik, omschakelen overstappen op de 5 meter stok, dunne nylon spoel erop (18\100 mm) en ook knallen. Maar bij mij, njente. Nu is mijn knallen niets vergeleken bij Ruud z’n knallen dus maar weer terug schakelen en m’n “eige” ding doen.

Regelmatig komt Ricardo Kalle even buurten om in m’n emmer met vis te kijken. Mijn vissen zijn wat groter en ik blijf hem er steeds 1 a 2 voor. Nu zegt dat niet alles want je hebt van die vissers die net doen alsof ze minder hebben om dan vervolgens op het einde ruimschoots voorbij blijken gegaan te zijn, ook dat zijn wedstrijdtactieken ;-).

Dan krijg ik nog een tip van Ruud, lijnclip gebruiken! Nu heb ik daar wel van gehoord maar eigenlijk nog nooit toegepast, bang dat m’n draad gaat kinken of afbreekt tijdens het inwerpen. Proberen kan geen kwaad en na wat tikken op de feeder zet ik m’n lijn vast en draai om 23:36 uur m’n 12e visje binnen.



En warempel het schijnt te werken 23:47 uur weer een botje, visje 13. 23:51 uur een verassing, een doubletje van een botje en paling (een paling telt standaard voor 30 cm en wordt na laten zien, onmiddellijk terug gezet) Ruud, bedankt voor de tip! Klasse dat je dat doet bij een wedstrijd.



Met nog een paar minuten te gaan, een laatste worp, maar bij het eindsignaal zit er niets meer aan. 15 vissen totaal, Ruud heeft er ook 15 maar zijn botten zijn groter, Johan v\d Hoogen heeft er 18 maar weer iets kleinere botten.
Zelf hoop ik bij de eerste 15 te zitten overall. Na het meten en het opruimen van de spullen rij ik gelijk door naar huis want morgen vroeg staat er het Federatie Kampioenschap MidWest Nederland wedstrijd op het programma samen het Zeevisteam Westland.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten