vrijdag 26 augustus 2011

vangstberichten: donderdag 25 augustus 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik ff voorvissen in het Calandkanaal waar aanstaande zaterdag de 8e Eurovissers competitie wedstrijd wordt gevist.Er staat een zo wind draaiend naar zw van 2 a 3 bft, temperatuur 19 °C, lw HvH 19:15 uur, HW 01:15 uur op 26-08-2011.Als ik aankom rijden staan er al een stuk of 8 Eurovissers voor te vissen, de vangsten zijn niet erg hoop gevend, stille toppen en geen vis. Ze staan allemaal op het laatste stuk waar het wat ondieper water schijnt te zijn. Meestal kom ik door loting wat meer bij de radarpost te staan (en daar schijnt het weer dieper te zijn) dus wil ik het daar eens checken.

Om 19:17 uur start ik met de Berkley Heavy feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon, onderlijn korte wapperlijntjes, haakje 6 gevuld met een piertje of een slikje, tommy lood 150 gram.(wat later als er meer stroming staat trapeziumlood 150 gram).

In het begin zijn er wat kleine tikjes van krabben die het aas eraf eten voor de rest gebeurd er niet veel behalve dan dat ik lek gestoken wordt door de muggen daar. Je moet wat over hebben voor dat voor vissen ;-)

20:29 uur een grondeltje, net onder de 10 cm dus in een eurovissers wedstrijd zou deze niet tellen.
20:37 uur een wijtingkje, mooi dat zou 17 cm op de kaart zijn. 21:10 uur een paar felle tikken gevolgd door een slappe lijn, ik zit even te denken aan tong en warempel een tongetje van 23 cm komt naar boven.

In het donker is het helemaal niets meer, om 21:31 uur een krab maar geen vis. Rond 22:30 uur begint het water weer te stijgen en ruim ik m'n spullen op.

Ik rij nog even naar de andere "jongens" maar daar is het hetzelfde verhaal, weinig vis, gemiddeld zo'n 3 visjes de man. Van de afstand wordt ik ook niet veel wijzer, de weinige vis die gevangen wordt komt van verschillende afstanden.
Zoals het er nu uit ziet mag je hopen dat je 1 visje boven de 10 cm vangt zodat je van de 0 af bent. Aan de andere kant vang je er 3 en je direkte medestanders 0 kun je "goede zaken" doen in het klassement.
Afwachten maar, we gaan het beleven a.s. zaterdag.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten