maandag 26 september 2011

Opruimdag Rozenburgse landtong zaterdag 17 september 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met de jaarlijkse opruimdag op de Rozenburgse Landtong om al het zwerfvuil te verwijderen, georganiseerd door
Koos en Bjorn Hubbers. Op zich had ik nog de keuze om mee te doen aan de wedstrijd van HSV Westkappele of het voorvissen met "de Eurovissers" in het Hartelkanaal. Maar het opruimen vind ik wel een nobeler doel dus kies ik hier voor.

We verzamelen in "de Veerheuvel" en krijgen plastic zakken en handschoenen uitgereikt. Zelf krijg ik het achterste gedeelte, net na de kering, van het Calandkanaal onder m'n hoeden samen met nog 4 man.
Dat het echt nodig is blijkt al gauw, veel stukken plastic, flessen, blikjes, nylon, touw en andere zooi verdwijnt er in de zakken.
Alle zakken worden langs de kant van de weg gezet en opgehaald met een aanhager die gelijk door rijd naar de vuilstort in Rozenburg.
Als we klaar zijn verzamelen we weer bij de Veerheuvel waar we wat kunnen bestellen. Hierna vertrekken we weer naar de waterweg waar we gezamelijk voor de fun gaan vissen.



Er staat een zzw wind van zo'n 5 bft, temperatuur 15 c, regelmatig een regenbuitje.
Ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn 17\00 mm gevlochtenlijn, onderlijn korte wappers, haakje f31\6, gevuld met een piertje\slikje of een piertje, tommy lood 175 gram.

Bij een enkeling komt er een botje naar boven, bij de grote meerderheid niets. Zelf krijg ik wel wat tikjes, maar het zijn krabbe stootjes.
Ik schakel over op de heavy feeder om wat dichterbij te vissen in de hoop dat de bot tegen de stenen aan zit. Maar ook hier alleen krabbe tikjes.

Uiteindelijk vang ik om -- uur 1 klein visje van 7 cm, een grondel is het niet, het zou een baby gulletje kunnen zijn.



Vlak voor het einde om 16:45 uur vangt m'n buurman Ricardo Kalle nog een zeebaarsje. Van Winston en Lennert en Danielle krijg ik het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Als ik van de parkeerplaats af rij hoor ik een luid gekraak, shit, ik ben over een rots gereden en m'n mistlamp ligt eraf tevens wat krassen op de auto. Shit happens!
Terug in "de Veerheuvel" wint Nico Teerds een nieuwe hengel met de grootste vis een bot van 36 cm en met de tombola win ik een beeldje van een stelletje beren,een handgeschilderd olieverf schilderij, en een fileermes.



Tot slot krijgt iedereen die opgeruimd heeft een goody bag mee met visspulletjes.



Uiteindelijk hebben we 2 volle karren met vuil opgehaald. Het was een vermoeiende, gezellige en geslaagde dag en "de Landtong" is er weer een stuk schoner op geworden. Hopelijk blijft het zo, maar dat zal wel niet.
Sommige mensen interresseerd het niet en laten na het recreren hun vuil gewoon liggen.
Dus volgend jaar zal het jammergenoeg waarschijnlijk weer nodig zijn.

Koos en Bjorn bedankt voor de prima organisatie.
En de sponsers die deze dag ondersteunen ( Eagle Hengelsport, E.M.O.ertsoverslag, Zeehengelsport, Versteeg Hydraulic B.V. , Total Fishing, Zeehaven Politie, Havenbedrijf Rotterdam, van Zetten Hengelsport, Hengelhuis Maasluis, deelgem. Rozenburg, Avicentra Oostvoorne, Argos Olien B.V. ) bedankt voor de mooie prijzen!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten