zondag 21 augustus 2011

vangstberichten: zaterdag 20 augustus 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag ben ik controleur\meter bij de jeugd strandviswedstrijd van de Hoekse WaterSport Vereniging. De deelnemertjes met ouders worden keurig weggebracht met de "platte kar", het zijn er z'n 40 stuks. Zelf mag ik de nummers 15 t/m 21 controleren en van alles zie ik tevoorschijn komen. Bamboe hengeltjes met een dobbertje eraan waarop een piertje wordt geschoven tot zware zeehengels van opa die van zolder zijn gehaald.



Om 13:30 uur mag iedereen beginnen en de ouders mogen meehelpen. Grappig om te zien hoeveel plezier de jeugdige hengelaartjes en ouders hebben om een visje aan de haak te slaan. Bij mij in het vak worden er totaal 3 botjes gevangen.



Het vak ervoor 1 botje en het vak rechts van me een stuk of 10 botjes maar die hebben een mooie zwin voor zich waar de botjes bij elkaar zitten. Maar ja, dat is de loting waar je komt te staan. Hier en daar deel ik nog een reserve loodje uit wat bij het inwerpen verspeeld is. Afentoe hoor ik een luid gejoel als er een visje wordt binnen gehaald waarna er een ronde dansje om het visje volgt.
Om 15:00 uur is het alweer af gelopen en wordt iedereen weer keurig met de "platte kar" weg gebracht. Bij de prijsuitrijking is er nog Benjamin's kindershow en krijgen de kinderen een bord patat met een kroket\frikandel erbij.



Mooie prijzen zijn het ook van een fiets tot hengelsetjes en spelletjes. Je zou zoiets maar winnen, lijkt me toch een leuke kennismaking met het zeevissen. Allemaal wedstrijdvissertjes in spe. De overgebleven zeepiertjes krijg ik mee, waarvoor nogmaals dank, want vanavond ga ik weer vissen ;-) .
Wil je volgend jaar ook meedoen? (Je hoeft geen lid te zijn). Hou dan de site van de Hoekse WaterSport Vereniging in de gaten:  http://www.hwsv.nl/portal/

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten