zondag 7 augustus 2011

vangstberichten: zaterdag 06 augustus 2011

Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met de koppelwedstrijd van Avicentra in Monster. Als koppelmaatje heb ik John de Vries Eurovisser#646 en John is altijd wel te porren voor een wedstrijdje. Zo’n 9 koppels hebben zich opgegeven, inschrijfgeld 5 euri per persoon en we vissen in het Hartelkanaal van 20:00 uur tot 01:00 uur. Ik zie het als een goede training voor wedstrijd 9 van de Eurovissers competitie. Hoe meer je vist in een bepaald watertje, hoe beter je de specifieke eigenschappen van dat watertje gaat leren kennen. En daar kan je weer je voordeel mee doen tijdens een wedstrijd.

In de stromende regen zetten we de spullen neer en om 20:00 uur start ik met de sportex feeder, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten met een nylon tapse voorslag van 15 meter, onderlijn korte wapperlijntjes, haakje LS5013-F \ 8, piertje of een slikje erop, tommy lood 150 gram. Wisselonderlijn plastic afhouders, haakje f314\10.

20:25 uur beet! Goed te zien op de feeder en ik draai er een botje uit, ga ik opnieuw aanaazen blijkt er op de onderste haak nog een visje te zitten, maar zo klein (7 cm), ik had um niet eens gezien.(Wat voor soort het is weet ik ook niet een zwartbekgrondel is het niet). Maar goed vissen onder de 10 cm worden gewaardeerd met 1 punt en alle beetjes helpen. 20:43 uur een botje.



20:50 uur een doubletje botjes, 21:01 uur een botje, 21:12 uur een botje.



En ook John vangt regelmatig z’n visje.



21:41 uur een botje, en dan gaat het moeizamer, de stroming gaat eruit en weinig vis wil nog bijten. Vlak voor de kant op zo’n 20 meter pak ik nog een botje om 22:34 uur. Maar verdere aanbeten blijven uit, dus dat is het ook niet. 23:00 uur een botje.



23:10 uur een botje, 23:20 uur een botje en John vangt nog een doubletje van een botje met een zeebaarsje. Rond 23:50 uur schakel ik over op de 5 meter stok, met nylon 20,5 mm om zover weg mogelijk te knallen, ik probeer niet dezelfde fout te maken als de vorige wedstrijd hier door alleen maar dichtbij te vissen maar na een half uurtje levert me dat alleen een zwartbekgrondel op.



Dus maar weer overgeschakeld op de feeder en gelijk beet, een doubletje botjes om 00:25 uur, lekker! 00:40 uur nog een botje en bij het sein binnen draaien neemt een andere visser m’n lijn mee en ben ik alles kwijt.



Totaal vangen we deze wedstrijd 25 vissen, te weinig voor een toppositie, maar het was weer gezellig vissen met John, en nogmaals bedankt voor het resterende aas. Avicentra bedankt voor de organisatie! Zodra ik de uitslag heb plaats ik hem hier weeronder.

De uitslag in word: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/uitslag-koppelwedstrijd-avicentra-06-08-2011.doc

De uitslag in pdf: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/uitslag-koppelwedstrijd-avicentra-06-08-2011.pdf

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten