zaterdag 13 augustus 2011

vangstberichten: vrijdag 12 augustus 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag heb ik wel weer eens zin om een strand sessie te houden, ff checken of de zeevonk al weg is. Ik kies voor het strand van Kijkduin, er staat een nw-wind van 3 bft, temperatuur 17 °C, het laatste uur van de sessie 1 regenbui, lw Sch 23:36 uur, hw 03:36 uur. Om 21:00 uur gaat de 1e hengel erin de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn gevlochtenlijn 10\100 mm, onderlijn korte wapperlijntjes haakje ls-5013f \ 6, gevuld met een pier of een zagertje, tommy lood 175 gram.

In het begin is het regelmatig kale haken en om 21:10 uur zit er 1 van de boosdoeners aan een krabbetje. Als het donker begint te worden zie ik tot m'n schrik het groene fluoriserende licht weer in de branding, nee he, de zeevonk zit er nog. Ik speel nog even met de gedachte om op te ruimen maar aan de rechterkant bij Scheveningen is een mooie vuurwerkshow te zien en ach ik zit wel lekker. Na 40 minuten zet ik m'n 2e hengel erbij de 5 meter stok van Shimano, hoofdlijn 22\100 mm nylon, onderlijn metalen afhoudertjes, haakje f31\8, dito aas, dito lood.

Zie ik plots vanuit m'n ooghoek een aantal tikken op de gevlochtenlijn, het lijkt op een vis aanbeet of zou het krab zijn? En ja hoor om 22:26 uur draai ik 2 botjes het strand op. 23:17 uur wat doorbuigertjes op de nylon lijn, een paling, ook vanaf het strand is er de wettelijke terugzetplicht voor paling dus hij gaat weer retour Noordzee.



23:28 uur een botje, 23:48 uur nog een botje, gek genoeg is de zeevonk nu niet zichtbaar meer in de branding het lijkt erop dat het zich op 1 bepaalde laag afspeelt. Dan begint er nog een vuurwerkshow ditmaal links van me richting Hoek van Holland. 00:09 uur een doublet botjes.



01:14 uur een krab, 01:36 uur een botje, 01:58 uur nog een botje.



02:21 uur een krabbetje, 02:28 uur een botje en 02:43 uur een onmiskenbaare aanbeet van een zeebaars op de nylon een aantal mooie doorbuigers, als ik die er maar uit haal aan de afhouders met haakje f31\8. Voorzichtig draai ik binnen en het lukt een mooie maatse zeebaars met het haakje voorin de lip.




03:10 uur een paar mooie rammels op de Hiro, nog een zeebaars net onder de maat maar niet minder leuk om eruit te draaien. Na een paar krachtige slagen zwemt ie weer netjes de Noordzee in.



Om 03:48 uur zie ik wat tikjes op de nylon, als ik binnen draai voel ik wat dribbelen over de bodem. Gaaf! een tong hoor ik mezelf roepen.



Om  04:30 uur begin ik op te ruimen, bij het binnen draaien van de laatste hengel zit er nog een botje aan.



Totaal vang ik deze sessie 14 vissen, 1 paling, 10 botjes, 2 zeebaarzen (1 maats) en 1 tong (maats). Toch weer een leuke sessie aan het strand gehad.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten