maandag 11 juli 2011

vangstberichten: zondag 10 juli 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken aan het strand van Ter Heijde, het is windstil, temperatuur 17 °C daalend naar 11 °C, lw HvH 16:34 uur, hw 23:25 uur. Om 20:00 uur gaat de 1e hengel erin de 4,5 meter stok, hoofdlijn gevlochten 12\100 mm, met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f31\6 gevuld met een piertje of een zagertje, tommy lood 150 gram. Als ik binnen draai blijkt dat binnen 10 minuten al het aas van de haken is gevreten.

Na een 20 minuten zet ik m’n 2e hengel erbij, de 5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een tapse voorslag, onderlijn metalen afhouders, haakje f31\6, dito aas, dito lood. Om 20:37 uur vang ik een krab en voor de rest blijft het stil op de toppen.



Constant kale haken en erg veel groene zeewier bladeren op de lijnen en de haken. Dan kom ik “Westlandse Willem” nog tegen die een strandwandeling met z’n vrouw aan het maken is. Leuk jullie te ontmoeten! Om 21:38 uur zit er dan toch een botje aan. Als het donker begint te worden zie ik een fluoriserend licht in de branding van de golven die op het strand kapot slaan. Een fascinerend schouwspel, de zeevonk (eencellige alg (flaggelaat) zit in het zeewater. Om 23:29 uur komt er nog een 2e bot bij.



Maar het blijft zeewierbladeren plukken van de lijn en om de 10 minuten kale haken. Rond 00:30 uur ruim ik op en ga naar huis.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten