zondag 10 juli 2011

vangstberichten: zaterdag 09 juli 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 7e competitie wedstrijd van “de Eurovissers”. Er hebben zo’n 45 vissers zich aangemeld en dat verbaasd me (het aantal aanmeldingen bleef lange tijd op 16 staan, ik denk mooi, als het slecht gaat kan ik in iedergeval ook niet ver naar beneden vallen ;-) Maar goed hoe meer zielen hoe meer vreugd. In “de Pub” trek ik balletje 27, links van me staat Armel Spee en rechts van me Dick de Graaf, 2 beduchte medestanders dus.

Er staat een harde zw-wind van zo’n 4 bft (die later op de avond wat afneemt), temperatuur 17 °C, droog, met een licht zonnetje, hw Hartelkanaal 22:30 uur. Om 19:00 uur krijgen we het signaal om in te werpen en ik start met de heavy feeder, gevlochtenlijn 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn korte wapperlijntjes haakje f31\8, wissel onderlijn flexi afhouders, haakje 10, piertje, slikje of een zagertje op de haak, tommylood 150 gram.

20:21 uur een mooie bot op de feeder, 20:55 uur een kleiner exemplaar, 21:10 uur een botje, 21:36 uur nog een botje. Er zit vis vooraan, tussen de 30 en de 60 meter, maar echt hard gaat het niet. 21:39 uur een botje, 21:46 uur een botje, 21:51 uur een botje, dat gaat lekker, ik denk ik heb ze gevonden. 22:11 uur een bot. 22:25 uur een zware draai, jammergenoeg geen vis maar een wolhandkrab. Ondertussen vangt Armel nog een schitterende harder van tussen de 60~70 cm, maar de kant is daar zo stijl dat ie niet 1,2,3 omhoog te takelen is Arnout Weber probeert hem nog te pakken maar na een aantal runs trekt de vis zich los, pech voor Armel.

Hierna lijkt de vis te zijn verdwenen, ik probeer nog dichterbij te vissen op zo’n 20 meter, daar krijg ik wel aanbeten maar er komt weinig vis naar boven, iets verder weg dan maar weer. 22:57 uur een botje, 23:05 uur nog een botje, 23:22 uur botje no 11. Hierna krijg ik nog een aantal mooie doorbuigers maar steeds niets eraan.






Uiteindelijk blijk ik het na afloop van de wedstrijd slecht gedaan te hebben, waarschijnlijk teveel dichtbij gevist, moeilijk te bepalen tijdens een wedstrijd als er van alle afstanden vis gevangen wordt.
Bij de prijsuitreiking blijk ik geeindigd te zijn op een teleurstellende 34e plaats met 11 vissen (188 cm), maar ja ik moet het ermee doen.

Er zijn totaal 737 vissen gevangen (116 meter en 14 cm). Erik Remijn en Henk Verlinde hebben de prijs voor de grootste bot (34 cm). Ruud van Noord de prijs voor de grootste vis harder (50 cm).
Op de 1e plaats is geeindigd Gilles Traas 34 vissen (528 cm) (Gilles vist erg sterk dit jaar), op de 2e plaats Henk Verlinde 31 vissen (496 cm) en de 3e plaats Ruud van Noord 25 vissen (431 cm). Van harte gefeliciteerd!

Van Danielle van Geelkerken, Lennert Lambreghtse, Leo en Jelle Bol en Edwin de Lange krijg ik het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

De uitslag in exel: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/wedstrijd-7-juli-2011.xls

De uitslag in pdf: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/wedstrijd-7-juli-2011.pdf

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten