zaterdag 30 juli 2011

vangstberichten: vrijdag 29 juli 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag na het werk ga ik vissen met "de Scharrejager" (Wilfred Wander(s)#1179 in "de Europoort". Er staat een nw wind van zo'n 3 bft, temperatuur 15 °C en een druiligere regen. Rond 21:30 uur gaat de 1e hengel te water, hoofdlijn 10\100 mm gevlochten , onderlijn afhouders, haakje 6, gevuld met een zager, 170 gram geankerd lood.

Na een half uurtje zet ik m'n 2e hengel erbij, dito hoofdlijn, onderlijn korte wapperlijntjes, dito lood. Er gebeurd erg weing geen tikje te bespeuren. Het enige vermeldingswaardige is dat Wilfred een palinkje vangt.
Het water is nog aan het opkomen alleen blijkt er weinig stroming in te zitten, ik besluit m'n geankerd lood te verwisselen voor 175 gram ongeankerd en dit blijft keurig liggen. Om 02:28 uur vangt Wilfred z'n 2e paling, eentje van een mooi formaat.



Bij mij nog steeds geen stootje te zien, wel verlies ik een aantal onderlijntjes door vast zitten en ik besluit een stukje op te schuiven, en daar kom ik niet vast te zitten. Bij een nieuwe stek is het veel uitproberen en materiaal verlies hoort erbij. Het vreemde is echter dat "de Scharrejager" hier normaal gesproken met 190 gram geankerd vist, terwijl nu 175 gram ongeankerd blijft liggen.

We zitten nog te denken aan dood tij, maar volgens de tabel is dat over 2 dagen wel is het nieuwe maan maar of dat er mee te maken heeft ? Rond 03:30 uur besluiten we op te ruimen en het een andere keer nog eens te proberen. "Scharrejager" bedankt voor de gezelligheid en het delen van je stek. Volgende keer beter.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten