zaterdag 16 juli 2011

vangstberichten: vrijdag 15 juli 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag zit ik na een lange werkdag even te twijfelen, wat zal ik doen? Gaan vissen nu het weer nog lekker is of een weekendje overslaan? De aankomende weersverwachtingen voor het weekend zien er niet al te best uit, veel regen en harde wind van rond de 5 bft. Dus ik besluit  om te gaan vissen op het Noordzeekanaal, even aas gehaald bij Avicentra, thuis even eten, thermoskan koffie mee om wakker te blijven en rijden maar.

Als ik aankom bij het Noordzeekanaal blijken er meerder zo over te denken, de parkeerplaats is vol en noodgedwongen moet ik m'n auto achter de flat parkeren. Helemaal achteraan is er nog visplek over en ik besluit het hier maar te proberen, veel keus is er niet meer.
Even over 21:00 uur gaat de 1e hengel erin de heavy feeder, hoofdlijn gevlochtenlijn 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn korte wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een zager,
lood: diverse soorten. Het weer is bijzonder aangenaam, windstil, droog en een temperatuur van 14 °C, ik sta gewoon in m'n sweater te vissen.

De stroming is ongekend voor het Noordzeekanaal, ze zijn weer aan het spuien (de rode lichten branden weer) 150 gram tommy lood wordt weggetrokken, 175 gram ook (vorige keer bleef dit wel goed liggen, waarschijnlijk wordt er veel regenwater afgevoerd en is de afvoerstroom regelbaar). Uiteindelijk vis ik met 150 gram geankerd wat redelijk te doen is.
21:38 uur komt het eerste tongetje naar boven, na een dik half uur zet ik m'n 2e hengel erbij de 4,5 meter stok, hoofdlijn gevlochtenlijn 10\100 mm, dito onderlijn, dito lood, etc etc. 21:58 uur volgt de 2e en 22:07 uur de 3e, alle 3 net onder de maat, dus weer retour Noordzeekanaal.



Wat opvalt is dat er erg weinig vis naar boven komt, af en toe hoor je een luide plop van een bonk lood wat ingegooid wordt en voor de rest blijft het ijzingwekkend stil. 23:07 uur toch nog een tongetje, 23:58 uur de 1e maatse, 00:16 uur een mooie 34,5 cm, vrij gemakkelijk binnen te draaien en dat verbaasd me, uiteindelijk blijkt de tong 2 haken met aas te hebben ingeslikt, vandaar.



00:24 uur een doubletje van een maatse met een ondermaatse tong. 00:47 uur een "net niet" tongetje.



01:07 uur tongetje, 01:31 uur tongetje en de meeste vissers zijn nu weer verdwenen, om 02:00 uur kijk ik om me heen en zie ik niemand meer staan, 02:11 uur tongetje.



02:23 uur tongetje, 02:31 uur tongetje, 03:01 uur doublet tongetjes, waarvan er bij 1 de staart ontbreekt.



03:18 uur tongetje, 03:26 uur tongetje, 03:58 uur tongetje.



04:10 uur weer eens wat anders, een inie mienie palinkje, 04:19 uur tongetje, 04:29 uur tongetje.



04:34 uur een net aan maatse tong, hierna gaan de spuilichten uit en schakel ik weer over op 150 gram tommylood, 04:49 uur tongetje, 04:55 uur tongetje.



05:10 uur tongetje, 05:17 uur tongetje.



05:30 uur ruim ik op en ga naar huis. Totaal vang ik deze sessie 27 vissen, 1 palinkje en 26 tong(etjes) waarvan 4 maats.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten