zondag 26 juni 2011

vangstberichten: zaterdag 25 juni 2011



Hallo vis vrienden,

Na het lezen van m’n mail blijkt dat Tom van de Pol Eurovisser#1256 aan het Noordzeekanaal staat te vissen of ik ook zin heb om te komen. Nu was ik dat toevallig net van plan, dus even eten, brood pakketje klaar maken en wat onderlijntjes repareren en rond 19:15 uur sta ik aan het Noordzeekanaal, waar het erg druk is met vissers. Ik schuif aan bij Tom en vis voorlopig met 1 hengel totdat de buurman die rechts van me staat vertrekt. Jaap die ik ken via het werk staat er ook, nog bedankt voor de soep Jaap!

Er staat een variabele wind van 2 a 3 bft, temperatuur 17 °C, met veel regen. Ik start weer met de heavy feeder, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten met een tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\6 (Gamakatsu), afgewisseld met afhoudertjes gevuld met een zager of een piertje, tommy lood 175 gram. In het begin gebeurd er niet veel, behalve veelvuldige krab aanbeten. Tom weet van ver een aantal tongetjes naar boven te halen en 2 plaatsen rechts van me komt er met enige regelmaat ook tong naar boven. Bij de overige vissers erg weinig. Pas om 21:22 uur komt er een bot naar boven, normaal gesproken zou je nu de tong al dichtbij kunnen vangen maar het lijkt wel of ze deze avond geen zin hebben om te aazen. 21:34 uur komt er dan toch een doubletje tongetjes aan de feeder naar boven. 22:09 uur een bot.



23:15 uur de 1e maatse tong, M’n buurman pakt in en ik zet m’n 2e hengel erbij de 4,5 meter Hiro Dream Surf, dito onderlijnen, etc, etc. 23:28 uur een doublet tongetjes. 0:13 uur een tongetje.



Tussendoor zit er nog een garnaaltje aan de haak, grappig beestje om te zien.



Tom is een gezellige prater met een Amsterdams accent, het blijkt dat ie lid is van 5 hengelsportverenigingen en bijna elke wedstrijd vist, soms 2 op 1 dag. (en ik dacht dat ik fanatiek was) ;-) Hij weet de vis aardig te vinden en trekt er een aantal mooie maatse tongetjes uit, waaronder 1 van 31 cm. Om 01:52 uur heb ik een mooie draai op de feeder een dikke 30 cm tong. 02:16 uur weer een doubletje ondermaatse tongetjes gevolgd om 02:19 uur door een maatse tong.



02:28 uur een tongetje, 02:38 uur een bot en 02:58 uur nog een bot.



Toch zijn de aanbeten een stuk minder als de vorige 2 sessies hier, minder fel en minder talrijk. Ik krijg het vermoeden dat het spuien van water er iets mee te maken heeft, er komt dan wat meer stroming in het water, de vorige sessies branden de rode lampen de hele nacht en dit keer niet. Tom stapt op met een mooi resultaat van 21 tongen waarvan 9 maats en ik verhuis m’n spullen en ga rechts van Jaap staan. Tom bedankt voor de gezelligheid en voor het resterende aas.

Om 04:26 uur even nadat er weer gespuid wordt eindelijk weer een aanbeet van tong, gelijktijdig op de ander hengel ook 1. 05:08 uur weer een net ondermaatse.(eigenlijk was het een doublet tong maar de witte afhouders uit een setje, gekocht in de winkel blijken een zwak punt te hebben, er zit een inkeeping bij het uiteinde waar je de afhouder op de onderlijn plaatst, deze brak af met een mooie tong eraan. En dit is me bij een wedstrijdje ook al eens overkomen, die gebruik ik dus niet meer).



05:53 uur een botje, 06:00 uur een doubletje tong, 06:08 uur een mooie bot.



06:25 uur een zwartbekgrondel, 06:41 uur een scholletje en even voor 07:00 uur begin ik op te ruimen. Bij het binnen draaien van de laatste hengel zit er nog een botje aan.



Jaap gaat nog even door en ik geef hem het restant aas en de 3 tongen mee. Jaap het was gezellig tot de volgende keer ! Totaal vang ik deze sessie 25 vissen, 7 botjes, 1 scholletje, 1 zwartbekgrondel en 16 tongetjes waarvan 3 maats.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten