zondag 12 juni 2011

vangstberichten: zaterdag 11 juni 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op het strand van Kijkduin, zeebaars verwacht ik niet te vangen daar is het weer te rustig voor naar mijn idee, ik hoop op wat tong in de schemering en misschien een verdwaalde zeebaars.

Als aas heb ik 3 ons steekzagers en 2 ons slikken bij me. Als ik aankom op het strand staat er 1 visser die een bot gevangen heeft, ik waarschuw hem nog voor de kite surfers omdat ie erg dicht bij de opgang staat maar hij is reeds op de hoogte door een kite surfer die gevraagd heeft of ie hier gaat vissen zodat ze rekening met hem kunnen houden.(Hij zou het gelijk doorgeven aan de andere kite surfers). Kijk dat is dan weer netjes van die gasten dat iedereen z’n hobby op een prettige manier kan uitoefenen.

Er staat een zw- wind van zo’n 3 bft temperatuur 17  °C, een lekker zonnetje, lw Sch 19:50 uur, hw 00:09 uur op 12-06-2011. Niet veel later komen er nog 2 vissers links van me staan en even later nog 4 vissers rechts bij de opgang. Om 17:00 uur gaat de 1e hengel erin, de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn gevlochtenlijn 12\100 mm met een tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\6 gevuld met een zager of wat slikken, tommy lood 150 gram.

Veel gebeurd er niet dus na een half uur zet ik m’n 2e hengel erbij de Shimano 5 meter bx-g surf leader, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een tapse voorslag, dito onderlijn, dito aas, tommy lood 175 gram.
Het water is nog laag, en er staat weinig stroming toch had ik al wat aanbeten van bot verwacht maar ze zijn niet zo talrijk als andere keren. Wel wordt regelmatig m’n aas eraf gegeten door krabbetjes en ander gespuis. Om 18:19 uur een krabbetje, 18:40 uur het eerste botje, 19:02 uur weer een botje.



20:03 uur een botje, 20:45 uur een botje, 21:39 uur een botje.



Het water begint nu licht op te komen en de branding neemt wat toe. 22:01 uur botje, 22:41 uur botje, 23:11 uur doubletje van wijtinkje en botje.



23:19 uur weer 2 broodmagere wijtinkjes, 23:39 uur een doubletje botjes, 23:51 uur weer een doubletje botjes.



0:15 uur een doublet botjes, 0:40 uur een wijtinkje, 01:02 uur een tongetje, vlak vooraan, jammergenoeg net ondermaats.



01:12 uur een botje, regelmatig wordt het aas eraf gegeten om 01:28 uur vang ik 2 van die boosdoeners. Om 01:30 uur ruim ik op en bij het indraaien van de laatste hengel zit er nog een wijtingkje en een botje aan.



Totaal vang ik deze sessie 22 vissen, 16 botjes, 5 wijtingkjes en 1 tongetje.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten