zondag 29 mei 2011

vangstberichten: zondag 29 mei 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen in de waterweg samen met “de Scharrejager” in de hoop een tongetje te scoren.

Er staat een harde zw-wind van zo’n 5 bft, temperatuur 15 °C, hw HvH 13:56 uur, lw 19:34 uur. Rond 13:30 uur gaat de 5 meterstok erin hoofdlijn gevlochtenlijn 10\100 mm, onderlijn metalen driehoek afhoudertjes met 8 gram lood ertussen, haakje f314\6, gevuld met een zager 170 gram geankerd lood.
In het begin gebeurd er weinig aleen krab wat het aas op eet, zelfs m’n dikke amnesia 9,1 kg lijn wordt doorgeknipt. 15:04 uur zit er dan toch een visje aan een zwartbekgrondel, waar heb ik die meer gezien?;-)



“De Scharrejager” vangt een aantal botjes en een palinkje en even later komt Ruud van Noord Eurovisser#1054 gezellig mee vissen. ” De Scharrejager” vangt als eerste een tongetje, jammergenoeg ondermaats.



Daarna volgt er nog wat bot en paling bij Ruud en even later een maatse tong. Echt wild is het niet, lange periode’s dat er geen tikje te bespeuren valt. 18:37 uur is het mijn beurt, geen aanbeet gezien maar er komt een mooie maatse tong van 28,5 cm naar boven.




Ruud vangt z’n 2e maatse tong en nog een palinkje en pakt z’n boeltje om thuis te gaan eten. “De Scharrejager” vangt er nog een botje, 2 palinkjes en een tongetje bij, jammergenoeg weer ondermaats. Bij mij volgt er niets meer en om 21:45 uur ruimen we op. Ff lekker in het zonnetje gezeten, uitgewaaid en een visje gevangen al viel het aantal wel tegen. De overgebleven zagers van “De Scharrejager” krijg ik mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten