zondag 8 mei 2011

vangstberichten: zondag 08 mei 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga het overgebleven aas opmaken van de afgelopen wedstrijd, locatie Noordzeekanaal. Er staat een w-nw van zo'n 3 bft, temperatuur 16 °C, zon en afentoe bewolkt. Om 16:50 uur gaat de 5 meter stok erin, nylon 20\100 mm met een tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een piertje\slikje of zagertje.

Na een half uur nog geen tikje gezien te hebben zet ik m'n heavy feeder erbij met dezelfde uitrusting. Er is weinig te beleven op de toppen, dus ik besluit om met de feeder wat dichterbij te gaan liggen, m'n onderlijn verwissel ik voor een wapper met haakjes f314\10 en weldra komen de eerste tikjes van grondels. 18:13 uur een zwarte grondel (vermoed ik) van 15,5 cm.



18:32 uur een doubletje zwartbek grondels, 18:38 uur nog een zwartbek grondel.



18:53 uur een doubletje zwartbekgrondels, 19:32 uur weer een zwartbekgrondel.



En dan komt er een pleziervaartuig akelig dicht langs de kant gevaren, weinig plezier voor mij want hij vaart m'n lijn kapot. Ander spoeltje erop en gaan maar weer. 10:02 uur een tongetje jammergenoeg nog ondermaats dus retour Noordzeekanaal.



20:22 uur een tripplet op de heavy feeder, 2 grondels en een scharretje, en om 21:15 uur nog een zwartbekgrondel waarna ik gelijk opruim.



Totaal vang ik deze sessie 12 vissen, 10 grondels, 1 scharretje en 1 tongetje.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten