zaterdag 28 mei 2011

vangstberichten: zaterdag 28 mei 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e NFB (Nederlandse Federatie van Brandingssporten) wedstrijd met het Melior visteam. Er staat een harde zw-wind van zo'n 5 bft. langzaam oplopend naar 6 bft, temperatuur 12 °C, met een enkel spatje regen. Als steknummer krijg ik D15 toegewezen, locatie: de landtong en we gaan vissen in de waterweg met gelukkig de wind in de rug, lw HvH 06:25 uur, hw 13:06 uur.

Om 09:00 uur krijgen we het signaal om te beginnen en gaan er zo'n 90 onderlijnen de waterweg in. Zelf start ik weer met de heavy feeder, hoofdlijn nylon 20\100 mm met een tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\10, gevuld met een piertje\slikje, tommy lood 175 gram. Wisselonderlijn wapperlijn met haakje f314\8. De eerste draai levert niets op, bij de meeste niet. Net voor de 2e draai zie ik een paar ferme tikken op de feeder en om 09:26 uur draai ik er een doublet bot uit en dat is lekker zo in het begin, zeker als er niemand in de buurt nog vis heeft. 14 cm en 28 cm, gelijk 42 cm op de kaart.



Na een uurtje beginnen de meeste wel een visje te vangen en zo te zien is het zeebaars en bot in mijn vak. Na een aantal maal een afgeknipte haaklijn te hebben gehad varieer ik een beetje in afstand, het is sprokkelen voor een visje. Op een gegeven moment zijn er 3 sneuen met haakje 10 verdwenen en schakel ik over op een wisselonderlijntje met haakje f31\6.

Met enige regelmaat zijn er wat tikjes te bespeuren, maar het is afwachten wat het is krab of vis ? In de meeste gevallen blijkt het toch om krab te gaan. 10:54 uur een paar mooie doorbuigers op de heavy feeder en ik draai er een grote bot uit van 32 cm, dat tikt lekker aan.



Om 11:30 uur komt de catering, we krijgen een broodje warme halve rookworst met een blikje frisdrank of een biertje naar keuze. (Gratis ;-) Inmiddels is de stroming toegenomen en schakel ik over op 170 gram geankerd lood en werp wat verder er wordt hier en daar wat zeebaars gevangen. Het enige nadeel is dat ik het lood voorzichtig moet lostrekken er blijken bij het indraaien 2 richels te zitten waar je vast op kunt lopen. M'n buuren links hebben inmiddels ook een mooie bot gevangen en m'n buurman rechts een botje en een zeebaarsje. Gek genoeg lopen de vangsten terug naarmate het water hoger wordt en dat had ik niet verwacht.

Om 13:00 uur krijgen we het sein binnen draaien en trekt m'n buurman rechts er nog een mooie bot uit, bij mij zit er niets meer aan en blijf ik steken op 74 cm totaal. Bij de prijsuitreiking in het educatief informatiecentrum op de landtong (lekker dichtbij) blijkt het Melior visteam het goed te hebben gedaan (4 van de 5 vis) en worden we 4e van de 20 korpsen. Enigzins verbaasd blijk ik zelf ook nog in de prijzen gevallen te zijn, 4e van m'n vak en 19e overall. Wat goed is voor een onderlijnen map.



Een leuke gezellige wedstrijd, goed georganiseerd door HSV de Slufter. De 1e plaats individueel: Hans Nulle 21 vissen (289 cm), 2e Adri Bremmer 10 vissen (193 cm), 3e Anita Jongenelen 9 vissen (172cm), 4e Patrick Niwczyk 5 vissen (144 cm) en 5e Chris van Schie 6 vissen (138 cm).

De korpsen: 1e Slufter 2, 2e Slufter 6, 3e Team Erik s'Gravenzande, 4e Melior Team HvH en 5e Sportvissers 1. Iedereen die weer in de prijzen gevallen is van harte gefeliciteerd!

De uitslag in exel: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/uitslag-strandviss-2e-nfb-wedstrijd-2011.xls

De uitslag in pdf: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/uitslag-strandviss-2e-nfb-wedstrijd-2011.pdf

De korpsen uitslag in exel: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/uitsl-korpsen-nfb-strandviss-2e-wedstr.-2011.xls

De korpsen uitslag in pdf: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/uitsl-korpsen-nfb-strandviss-2e-wedstr.-2011.pdf

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten