zondag 15 mei 2011

vangstberichten: zaterdag 14 mei 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 5e competitiewedstrijd van “de Eurovissers” op het strand van Ter Heijde. Aangekomen bij “de Viskeet” staat er een kermis op de parkeerplaats maar gelukkig kan ik gebruik maken van de parkeerplaats van HSV Ter Heijde (prima geregeld door Jan Groenewegen).

In de viskeet trek ik balletje 26 het B-vak een kleine 80 meter voorbij het punt waar ik maandag voorgevist heb, en we worden keurig met “de platte kar” weggebracht. Er staat een w- wind van 4 a 5 bft, temperatuur 12 °C, een paar spatjes regen, lw HvH 21:15 uur, Hw 01:22 uur op 15-05-2011. Om 20:00 uur kunnen we beginnen en gaan er zo’n 49 onderlijnen de noordzee in. Ik start weer met de heavy feeder, hoofijn 20\100 mm met een tapse voorslag ,onderlijn wapperlijntjes haakje f314\8, piertje\slikje of een zagertje, tommylood 175 gram ongeankerd. Wisselonderlijn korte afhoudertjes, haakje f314\10, dito aas, piramide lood 140 gram.

Rechts van me staat Jelle Bol en links van me Martin Blokland. In de 1e draai weet Jelle al een botje te scoren, niet veel later volgt Martin maar bij mij zit er nog niets aan, even verderop komt er ook als vis het strand op en ik knijp um. Want het rare van strand vissen is, dat je een keiharde 0 kan scoren in 4 uur tijd, terwijl je buuren die 10 meter naast je staan de ene vis na de andere eruit sleepen, zo gek kan dat gaan. Er staat een behoorlijke branding, ideaal voor zeebaars en ik besluit m’n wisselonderlijn te vervangen voor een wapper met haakje f314\8 om een eventuele zeebaars er wat makkelijker uit te kunnen draaien, zeker nadat Jolanda van den Hoogen er een schitterende zeebaars van 56 cm uitdraaid.

Omdat de feeder geen resultaat oplevert, schakel ik over op de 5 meter stok om wat verder te kunnen werpen, uiteindelijk na 3 kwartier zit er een botje aan, maar zo verschrikkelijk klein dat ik me afvraag of ie de 10 cm (dus een teller) wel haalt, pfftt, gelukkig, afgerond naar boven 12 cm. Geen vetpot maar van de 0 af. Om 21:20 uur volgt het 2e botje samen met een krabbetje.



De hoeveelheid vuil op de lijn neemt steeds meer toe bij het indraaien, van die vette klonterige substantie die je alleen met je nagels eraf kunt halen en het is tijdens het binnen draaien steeds even stoppen omdat het topoog dicht geslipt is. Hier en daar komen er toch een aantal mooie maatse zeebaarzen uit, jammergenoeg bij mij niet. Om 21:38 uur weer een botje en 22:02 uur nog eentje.



M’n buurman links Martin gaat ook lekker en draait er om 22:07 uur een schitterende tong uit van 33 cm samen met een botje. Z’n buurman Bram Kalle gaat als een speer en heeft al over de 20 vissen (hij schijnt in een “putje” te vissen (naar horen zeggen). Om 23:15 uur volgt botje nummer 5 en daarna vang ik er niets meer bij.



5 visjes totaal, wel het aantal wat ik zo’n beetje verwacht had, maar helaas geen maatse erbij. Nadat we weer opgehaald zijn met “de platte” kar (Leen bedankt!) volgt de prijsuitrijking.

1e is geworden Bram Kalle 23 vissen (393 cm), 2e Armel Spee, 9 vissen (187 cm) en 3e Arvy Schonherr 8 vissen (159 cm). De kanjerpot voor de grootste vis gaat naar Jolanda van den Hoogen voor die mooie zeebaars en de prijs voor de grootste bot 39 cm naar Ricardo Kalle. Zelf ben ik in de voorlopige uitslag op de laptop geeindigd op de 25e plaats, graag had ik mezelf toch wat hoger zien eindigen maar het zat er niet in, gelukkig geen 0 gevist dus daar ben ik wel weer blij mee.

De prijswinnaars van harte gefeliciteerd! Van Jos Mels, Armel Spee en Joop Geschiere krijg ik het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Zodra ik de uitslag heb plaats ik hem hier weeronder.
De uitslag in exel: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/wedstrijd-5-mei-2011.xls
De uitslag in pdf: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/wedstrijd-5-mei-2011.pdf

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten