zaterdag 21 mei 2011

vangstberichten: vrijdag 20 mei 2011

Hallo vis vienden,

Na een lange werkdag, toch nog maar even vissen op het strand van Ter Heijde. Er staat een  nw-wind draaiend naar zw van zo'n 3 bft, temperatuur 12 °C daalend naar 7 °C, hw HvH 17:46 uur, lw 01:56 uur op 21-05-2011. Na wat pieren en zagers opgehaald te hebben bij Avicentra in Monster, ga ik bij strandopgang molenslag erop en loop een stuk naar rechts richting "de Zandmotor".

Om 20:30 uur gaat de eerste hengel erin de 5 meter stok, hoofdlijn gevlochtenlijn 12\100 mm (Penn) met een tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f314\6, gevuld met 1 of 2 piertjes of een zagertje, tommy lood 175 gram. Het water is een beetje troebel, maar ik hoop toch een zeebaarsje te vangen, bij de laatste wedstrijd kon je toch zien dat het aantal wat toegenomen is. Net als ik ingeworpen heb komen er nog 3 vissers die wat dichter bij de strandopgang hun geluk gaan beproeven.

Om 21:40 uur zit er een krabbetje aan de haak, regelmatig wordt het aas door krabbetjes en garnalen eraf gegeten. Ik zet de 4,5 meter Dream Surf erbij, hoofdlijn gevlochtenlijn 10\100 mm (Berkley), dito onderlijn, dito lood, etc etc. Om 22:17 uur gaat m'n Hiro Dream Surf lekker te keer, ik denk mooi! Die baars komt eraan! Ja, mis! Het is een dikke vette paling van 63 cm.

Haakje f314\6 is volledig ingeslikt, het draadje loopt tot achterin z'n strot, dus ik knip de lijn weer door en na even uitgerust te hebben zwemt de paling weer krachtig de Noordzee in. Om 23:07 uur een botje van 14 cm, die het aas ook gretig heeft genomen, met een tang kan ik het haakje er nog uit halen. De vis heeft momenteel grote concurrentie van de krabbetjes en de garnalen dat ze pakken wat ze pakken kunnen. Regelmatig zie ik een fluoriserend licht in de golven die het strand op rollen, het begint koud te worden en ik ben blij dat ik m'n warmte jas nog meegenomen heb. 23:45 uur een broodmager wijtingkje.

0:14 uur weer een klein botje, gevolgd door een mager wijtingkje om 0:25 uur.

0:59 uur een doubletje van een klein botje met een maatse magere wijting.

01:16 uur nog een klein botje en 01:28 uur een doublet kleine botjes.

Om 02:05 uur ruim ik op en de vissers naast me zijn net weg (ben benieuwd wat zij gevangen hebben?)
Voor de Zeebaars was het overdag gunstiger geweest zie (mijn Rancar vis vrienden ;-). http://www.rancar.nl/ vangstberichten 20 mei strand, Ter Heijde. Totaal vang ik deze sessie 10 visjes, toch even lekker op het strand gestaan.