maandag 9 mei 2011

vangstberichten: maandag 09 mei 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik voorvissen op het strand van Ter Heijde, voor de competitiewedstrijd van "de Eurovissers" a.s zaterdag. Na het debakel van de afgelopen wedstrijd wilde ik wel eens weten of er verderop richting "de Zandmotor" wel een visje te vangen is.



Op de weg en het strand barst het van de bastaardsatijn rupsen waar de mannen van Zeevistips ook veel last van gehad hebben, als je er alergisch voor bent kun je kortademig worden, uitslag en jeuk van krijgen zie: http://zeevissen.yourbb.nl/viewtopic.php?f=113&t=1291&start=100

Voor degene die zaterdag de wedstrijd gaan vissen zou ik zeggen, trek bedekte kleding aan.

Er staat een zacht briesje van 2 bft draaiend van zuid naar noord maar nouwelijks waarneembaar een lekker zonnetje, temperatuur 19 °C, lw HvH 15:07 uur, hw 19:41 uur. Om 14:30 uur gaat de feeder erin, hoofdlijn nylon 20\100 mm met een tapse voorslag, onderlijn waperlijntjes, haakje f314\10 met een piertje\slikje of een zagertje, tommy lood 150 gram. Al redelijk snel, om 14:48 uur, sleep ik een mooie bot het strand op, mooi er zit dus vis en 15:31 uur volgt de 2e.



Ik zet de 5 meter stok erbij, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een tapse voorslag dito wapperlijntjes, haakje f314\8, dito aas, tommy lood 175 gram. De stroming is vandaag wat minder en het blijft keurig liggen. Er zit vis maar niet "dik", pas om 16:55 uur volgt er een doubletje op de 5 meter stok, 17:10 uur weer eentje aan de feeder.



Bij het binnendraaien van de 5 meter stok gaat het fout als ik over de bank in draai schuurt de voorslag door en ik zet er een nieuwe voorslag op samen met een nieuw wapperlijntje met haakje f31\6. Om 18:01 uur levert me dat nog een scharretje op.



Even over 18:30 uur komt er een bekende aangelopen Martin v\d Drift een andere Eurovisser, hij is de plaatsen aan het berekenen en loopt gelijk zo'n 2 kilometer door naar "de Zandmotor" toe, om daar te gaan vissen(geheime onderlijnen ?;-)
(Zou leuk zijn om de bevindingen van Martin ook eens te lezen ;-) Om 19:00 uur vogt er een mooie bot op de 5 meter stok en 19:16 uur een botje op de feeder.



19:55 uur nog een botje.



Om 20:40 uur ruim ik op, 9 vissen gevangen in dik 6 uur tijd, met 2 hengels. De vis was erg moeilijk te vinden, dan was het weer van ver en dan weer een botje dichtbij, voor m'n gevoel zaten ze niet op een vaste plaats tegen de bank aan of erover heen. 'T was gewoon hier en daar een visje. Maar zaterdag kan het weer anders zijn ;-)

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten