maandag 2 mei 2011

vangstberichten: maandag 02 mei 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het restant aas opmaken aan het Noordzeekanaal, eigenlijk was ik van plan om het Ganzeneiland te bezoeken maar er staat een harde koude no-wind van 5 a 6 bft, niet echt lekker op die kale vlakte, dus kies ik voor oud-Velsen in de hoop wat uit de wind te staan, en een tongenlap te scoren, jammer genoeg komt de wind rechts van voor, maar proberen maar. Temperatuur 11°C met een licht zonnetje.

Om  15:45 uur gaat de 5 meter stok erin, hoofdlijn 20\100 mm met een tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, met 1 of 2 piertjes of een zagertje of een piertje\slikje, tommy lood 150 gram ongeankerd. Na een dik half uur zet ik de heavy feeder erbij, hoofdlijn nylon 20,5\100 mm, dito onderlijn, dito lood etc etc. Om 16:28 uur draai ik de 5 meter stok binnen en zit er een bot aan de haak, 17:12 uur, warempel het eerste tongetje van het jaar, alleen de lap is nog een "lapje" en gaat weer retour NZK, maar leuk om te vangen.



Het is weer lang wachten op een aanbeet, maar om 17:47 uur gaat de feeder tekeer, ondanks de harde wind is de aanbeet goed te zien en er komt een maatse wijting naar boven. 17:56 uur volgt er nog een bot op de 5 meter stok en daarna is het helemaal niets meer.



Regelmatig zit er deze sessie slierten lichtgroen zeewier aan de lijn en verlies ik 3 haken aan krab. Om 20:30 uur ruim ik op en ga naar huis.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten