zondag 27 maart 2011

vangstberichten: zondag 27 maart 2011

Vandaag vis ik de 3-e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" aan de Waterweg om en nabij "de strekers". Aangekomen bij het verzamelpunt het parkeerterein van "de Veerheuvel" staan er al aardig wat vissers te popelen, ondanks dat de klok ivm de zomertijd 1 uur voorruit gezet is. Ik trek "balletje no 2" ivm het hoge aantal aanmeldingen is er dit keer ook een stuk buiten de strekers uitgezet en daar mag ik m'n geluk beproeven Rob Leber staat links van me en "de Scharrejager" Wilfred Wander rechts van me.

Er staat een no-wind van z'n 2 a 3 bft, temperatuur 1°C (dus in het begin voelt het nog vrij koud aan.), later oplopend naar 9 °C met een lekker zonnetje, hw HvH 09:35 uur, lw 15:39 uur. Als aas heb ik weer het gebruikelijke bij me dit keer uitgebreid met een bakje springers (levendige worm). Om 08:30 uur wordt het signaal gegeven om te beginnen en van de 51 aanmeldingen (2 ovb) gaan er 49 onderlijnen de waterweg in.

Ik start met de heavy feeder en besluit gelijk maar de 175 gram top erop te zetten want naarmate het tijdstip hoogwater wordt gepasseerd neemt de stroming toe. Hoofdlijn nylon 20\100 mm met een tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\8, gevuld met een piertje slikje en een enkele haaklijn met een springertje, tommy lood 150 gram ongeankerd (later 175 gram ongeankerd). Wisselijn wapperlijntjes met gevlochten draad, dito haakje, dito aas.

Niet lang nadat ik heb ingeworpen zie ik al kleine tikjes op de feeder, ik laat hem nog even liggen en om 08:48 uur komen er 2 krabben naar boven, hmm niet precies wat ik in gedachten had. Om 09:02 uur komt het betere werk eraan een mooie bot van 36 cm in m'n naaste omgeving heeft niemand nog wat dus voorlopig zit ik gebeiteld en dat vist een stuk lekkerder zeker omdat ik de laatste keer hier in de avondwedstrijd een dikke vette 0 gevist heb.

Hierna is het krab, krab en nog eens krab en elke keer maar hopen dat er een visje tussen zit. De "Scharrejager" heeft inmiddels ook een mooie bot gescoord (maar gelukkig voor mij, kleiner ;-). Om 11:30 uur komt het 2e botje eraan 17 cm, 11:43 uur volgt de 3e 15 cm, nu de stroming toegenomen is wordt het met de krab toch iets minder, je vangt ze nog wel maar de vis krijgt iets meer kans naar mijn idee.

Hierna nog wat krab, waarvan totaal in deze 4 uur zo'n 10 stuks met verlies van 5 haken op de nylon wapperlijn, op de gevlochten wapperlijn geen enkele.

Om 12:30 uur gaat het signaal om binnen te draaien en met m'n 3 vissen (totaal 68 cm) blijk ik het goed gedaan te hebben, ze komen me al feliciteren als vakwinnaar, nu heb ik dat al bij meedere wedstrijden meegemaakt dus ik moet het eerst nog zien zodat het niet tegen valt.
Maar dit keer krijgen ze gelijk niet alleen vakwinnaar, maar 1e overall, Yes! eindelijk het felbegeerde blauwe bordje.

En niet alleen dat ook nog prijs voor de grootste bot 36 cm (sorry Naomi net 1 cm meer) en tevens de kanjerpot 49 euri, lekuuhr ;-)

En bij de (gratis) tombola een onderlijntje met afhouders (en dat deed het hem natuurlijk ;-).

Johan de heavy feeder is goedgekeurd voor de waterweg (nu het strand nog zaterdag 23 april). En bedankt dat je toch die portie geluk erin gestopt hebt na het winnen van de Grote wedstrijd HSV Brittenburgh op 26 maart 2011 ;-)
Van "de Scharrejager", Rob Leber en Willem Roelofs krijg ik het resterende aas mee, waarvoor nogmaals dank!

1e dus (ikke) Willem Louman 3 vissen (68 cm), 2e Bram Kalle 2 vissen (61 cm) en een gedeelde 3e plaats voor Arnold Talmon en Gilles Traas 1 vis (30 cm). Iedereen weer gefeliciteerd!

De voorlopige uitslag in exel: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/wedstrijd-3-maart-2011.xls

De voorlopige uitslag in pdf: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/wedstrijd-3-maart-2011.pdf