zaterdag 5 maart 2011

vangstberichten: zaterdag 05 maart 2011

Vandaag vis ik de 1-e NFB (Nederlandse Federatie van Brandingwatersportverenigingen) aan het strand van Hoek van Holand. Ditmaal in korpsverband, het Melior Visteam, bestaande uit: Gerrit v\d Akker, Peter Jagt, Willem Louman, Hennie Zuydendorp en Albert Schimmer.

Om en nabij de 110 visser doen er mee, waaronder 20 korpsen. Er staat een nno-wind van zo’n 2 a 3 bft, temperatuur oplopend naar 6 °C, lw HvH 08:15 uur, hw 15:25 uur. De NFB wedstrijden zijn altijd erg gezellig en tevens een mooie test-case voor de voorselectie van het NK over 14 dagen op het strand van Ter Heijde.

Als steknummer heb ik B19 toegewezen gekregen (een stukje rechts van de Hoekse Watersport Vereniging). Als aas heb ik bij me zeepieren, slikken, kleine zagertjes, diepvriesmesheften, diepvries makreel en diepvries franse tappen.

Om 09:00 uur krijgen we het signaal om in te werpen  en ik start met de sportex feeder, het is een redelijk kalm zeetje en de wind is laag, dus goed te doen. Hoofdlijn nylon 20\100 mm met een tapse voorslag, onderlijn metalen afhouders afgewisseld met wapperlijntjes, haakje f31\8, piertje\slikje, tommylood 150 gram ongeankerd. (Wat later neemt de stroming toe en schakel ik over op piramidelood, de stroming neemt weer af en ik schakel terug naar 150 gram tommylood)  Om 09:27 uur komt er een botje te voorschijn 13 cm, klein, maar wel vis en lekker van de 0 af. De meeste in mijn vak hebben nog niets, hierna is het weer lang wachten en om 10:23 uur na een duidelijke aanbeet volgt de 2e van 18 cm.

Rond het middag uur komt de “platte” kar langs en worden we getrakteerd op een gratis kopje soep (met ballen) altijd lekker als je zo staat te vissen op het strand ;-) . 12:27 uur, het 3e botje weer 13 cm. Hier en daar wordt er een visje gevangen maar over het algemeen erg klein. Het laatse uur gaat in en ik pak de 5 meter stok om wat verder te werpen dit levert me om 12:48 uur nog een botje van 14 cm op.

Om 13:00 uur wordt het signaal binnen draaien gegeven en zit er jammergenoeg niets meer aan. Totaal 4 visjes bij elkaar 58 cm. Bij de prijsuitrijking blijkt dat ik het daarmee redelijk heb gedaan 5e van m’n vak en 22e overall, ik win er een aastas mee altijd makelijk als de rits van m’n huidige aastas kapot gaat.

Als korps hebben we het niet zo goed gedaan 15e van de 20 korpsen. Alleen Gerrrit v\d Akker steekt er weer met kop en schouders boven uit door 1e in zijn vak te worden met 3 joekels van botten totaal 97 cm. De rest van het korps heeft helaas niets, volgende keer beter jongens had mij ook kunnen gebeuren. Het was in iedergeval weer een gezellige wedstrijd, goed georganiseerd en voor de liefhebber nog een gratis bord patat met een gebakken visje erbij (nee, niet die kleine visjes die wij hebben gevangen :-)  en Melior Makelaardij en Westpromo.nl bedankt voor de sponsering ;-)

Zodra ik de uitslag binnen heb plaats ik hem hier weer onder.

1e is geworden: Laboure met 8 vissen (157 cm), 2e Raymond Hoek 5 vissen (104 cm), 3e Gerrit v\d Akker 3 vissen (97 cm), 4e Kees de Weger 7 vissen (84 cm), 5e Tri Bui 5 vissen (75 cm).

Bij de korpsen: 1e, Team Hans Gravenzande, 2e Slufter 6, 3e Slufter 3, 4e Slufter 2 en 5e Sportvissers 1.
Iedereen weer van harte gefeliciteerd!

De uitslag in exel: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/uitslag-strand-viss-hvh-5-3-11–1e-nfb.xls

De uitslag in pdf: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/uitslag-strand-viss-hvh-5-3-11–1e-nfb.pdf