maandag 24 januari 2011

vangstberichten: zondag 23 januari 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag  ga ik vissen op het strand van Ter Heijde, maar niet alleen. Het is alweer tijd voor de 1e competitie wedstrijd van 2011 met "de Eurovissers", weken had ik er alweer naar uitgekeken. Want Ter Heijde is tenslotte mijn favoriete "stek". Na het voorvissen had ik mezelf in gedachte al een plaats toebedeeld bij de eerste 15, een scherp begin van de 1e wedstrijd met zo'n 4 a 5 visjes. Dat gedachten en feiten niet altijd overeenkomen zou spoedig blijken.

Aangekomen bij "de Viskeet" krijgen we vanuit de auto een van te voren getrokken nummer en voor mij is dat B 41, ergens tussen de 2e strandopgang en opgang molenslag. Met zo'n 62 vissers (volgens opgave (2 ovb) ga ik de "strijd" aan een behoorlijk hoge opkomst. Er staat een n-wind van zo'n 5 bft, temperatuur 5 °C, een enkele miezer bui, lw HvH 09:55 uur, hw 17:11 uur. Om 09:00 uur mogen we "los" en ik start dit keer met de 4,5 meter Hiro Dream surf, gevlochtenlijn 10\100 mm, onderlijn wapperlijntjes, tommy lood 175 gram ongeankerd.

Na zo'n 20 minuten als de meeste binnen draaien met niets eraan, behalve een aantal plaatsen links verderop komt er 1 bot te voorschijn, besluit ik de indraai tijd op 30 minuten te houden. Net voordat ik die tijd bereikt heb zie ik een duidelijk aanbeet op de gevlochten lijn en draai na 27 minuten een gulletje van 22 cm het strand op. Lekker, van de 0 af en het merendeel heeft nog niets.



Ver weg maar weer, levert geen aanbeten meer op, dichtbij proberen dan maar, ook niets. Nu zit ik op een erg ondiep stuk samen met m'n linker buurman Johan van den Hoogen en m'n rechter buurman Arjan van Drunen, wat meer naar links toe tot aan "de streker" is het wat dieper water en worden er wat visjes gevangen op zo'n, 20 a 30 meter uit de kant.

Als het laatste uur is aangebroken schakel ik over op de Shimano Surf Leader 500 BX-G van 5 meter , nylon 20\100 mm, dito wapperlijntjes, dito lood en plotseling vangt Johan dichtbij een botje van 24 cm, z'n vrouw die links naast hem staat een bot van 25 cm en Arjan rechts van me een gulletje van 27 cm en ik duikel gelijk 12 plaatsen naar beneden overall.

Weer even dichtbij proberen, maar niemand vangt er nog wat bij, ver weg dan maar weer. Ik kom nog even vast te zitten in een vervelende rand waar beide buuren ook al last van hebben gehad, maar gelukkig komt de boel los, helaas zonder vis. En dan is er om 13:00 uur alweer het eindsignaal, een illusie armer (een ervaring rijker ?) Maar goed laat ik het van de "zonnige" kant bekijken, het had ook slechter gekund met geen vis. Nu ben ik geeindigd in de voorlopige uitslag op de 33e plaats hetzelfde aantal punten als de 1e wedstrijd vorig jaar.

Dat het een "zwaar" jaar gaat worden is wel zeker, met een hoop nieuwelingen waaronder aan aantal gasten van zeevissen.com. Welkom allemaal!

1e wordt Cor Doeven met 4 vissen (102 cm), 2e Gilles Traas 4 vissen (94 cm) en 3e Edwin de Lange 3 vissen (73 cm) Mannen gefeliciteerd!

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten