maandag 17 januari 2011

vangstberichten: maandag 17 januari 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op het strand van Ter Heijde, ik haal weer 50 piertjes bij Avicentra in Monster en vertrek naar het strand. Er staat een hard zw wind van 5 bft die later aantrekt met stoten naar 7 bft, 6 °C, afentoe regen, lw HvH 19:00 uur, hw 01:25 uur op 18-01-2011. Het strand is bijna verlaten er rijden alleen wat kiepauto's voor "de zandmotor" en een enkele wandelaar (met hond) voor de rest geen visser te bespeuren.

Om 17:00 uur gaat de eerste hengel erin de 5 meter stok, hoofdlijn gevlochtenlijn, onderlijn wapperlijntjes haakje f31\6, gevuld met 1 of 2 piertjes, tommy lood 175 gram ongeankerd. Er gebeurd weinig dus ik zet om 17:40 uur de 4,5 meter stok erbij, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een tapse voorslag, dito onderlijn, dito lood. Om 18:10 uur komt er toch wat uit zee, een bot samen met een 5-dradig meuntje aan de gevlochten lijn. 18:42 uur nog een bot op de gevlochten lijn, een lekkere dikke van zo'n 38 cm.



Hierna begin de wind toe te nemen, ondanks de goed gevulde loodtas die aan m'n standaard hangt gaat de boel heen en weer en dreigt om geblazen te worden. Ik zet m'n standaard laag en diep in het zand er zijn nu harde windstoten van zo'n 7 bft. Om 19:26 uur vang ik nog een 5-dradig meuntje op de hengel met nylon en om 19:30 uur vind ik het wel weer mooi geweest en ruim de boel op en vertrek naar huis.



Aanstaande zondag de 1e-competitie wedstrijd van "de Eurovissers" op Ter Heijde. Zo te zien zal de hoofzaak bot worden, wat meuntjes, een enkele schar en een enkel gulletje. M'n verwachting is dat als je in die 4 uurtjes zo'n 7 a 8 vissen weet te scoren je hoog eindigd. I just can't wait.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten