zondag 5 december 2010

vangstberichten: zondag 05 december 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik een restje aas opmaken aan het Noordzeekanaal. De zeepieren die ik in de houten tuinschuur had heb ik bij de vorst van -8°C naar binnen gehaald, binnen 2 dagen was het zeewater rood gekleurd en waren de pieren leeggebloed (niet aan te bevelen dus), een klein restant heb ik ingezouten de rest weggegooid. Voor de rest heb ik nog wat oude diepvries mesheften en een klein restantje dooie zagers dus proberen maar. Er staat een w-wind van 3 a 4 bft, temperatuur 1°C, afentoe een regenbui, hw Ijmuiden 15:06 uur, lw 23:15 uur.

14:45 uur gaat de 1e hengel erin de Hiro Dream surf van 4,5 meter, hoofdlijn gevlochtenlijn 10\100 mm, onderlijn wapperlijntjes haakje F314\8, gevuld met een stukje zager zoute pier of mesheft, tommy lood 175 gram ongeankerd. Als ik net begonnen ben komt er een man op me af die me herkent van m'n web-log, hij heeft afgelopen week bij het pondje zo'n 20 wijtingen gevangen waarvan 17 maats, dat geeft hoop!

Maar voorals nog gebeurt er weinig, na een klein hafuurtje zet ik m'n 2e hengel erbij de sportex feeder, dito hoofdlijn, dito onderlijn, tommy lood 150 gram ongeankerd. Afentoe krijg ik wat tikjes maar het zet niet door. 15:12 uur heftige tikken op de Hiro mooi denk ik, laat de wijtingen maar komen. Jammergenoeg zijn het geen wijtingen maar een doublet bot.



Hierna krijg ik nog 2x een aanbeet met niets eraan en daarna is er geen tikje meer te bespeuren. Om 17:30 uur ruim ik op en ga naar huis.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten