zondag 28 november 2010

vangstberichten: zondag 28 november 2010_sessie_II



Hallo vis vrienden,

Na het evenement Sinterklaasvissen ga ik het nog even proberen op het Calandkanaal, ik ben tenslotte toch dicht in de buurt. Koud is het wel, er staan een smerig snijdend windje van zo'n 4 bft. Het water staat nog laag niet het meest ideale tij, maar goed proberen maar. Rond 16:00 uur gaat de m'n hengel erin en 8 minuten later draai ik m'n eerste wijting naarboven, ondermaats dus terug maar weer. 16:26 uur nog een wijting ook ondermaats. Ik werp ver genoeg om de vissen aan de kant te krijgen maar vervelende is steeds dat ik naar beneden moet omdat m'n lijn tussen de stenen klem zit. 16:41 uur weer een ondermaatse wijting en een steenbolk.



Nu zit m'n onderlijn ook nog eens in de klit en de vermoeidheid en kou beginnen hun tol te eisen. Ik besluit op te ruimen en de warmte op te zoeken. Wel veel aanbeten op het Calandkanaal, waarschijnlijk dat bij hoog water de maatse wijtingen in de meerderheid zijn. M'n overgebleven aas gaat mee naar huis, in de schuur heb ik een emmer met zeewater en een zuurstofpompje waardoor ik m'n zeepieren langer kan bewaren, het gaat al ruim 1,5 week goed. Hopelijk gaat het niet te streng vriezen want dan weet ik het nog zo net niet of de emmmer met zeewater gaat bevriezen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten