maandag 8 november 2010

vangstberichten: zondag 07 november 2010



Hallo vis vrienden,

Nadat ik van de "Eurovissers competitie" wedstrijd ben thuis gekomen, drink ik nog even 2 kasteel biertjes (donkerbruin) en duik om 03:15 uur m'n nest in. De eerste wekker gaat om 06:30 uur af en de 2e om 06:45 uur, (m'n spullen heb ik in de auto gelaten, behalve m'n aas natuurlijk) ff douchen, broodje eten, koffie drinken en op naar "de Nationale". Met deze wedstrijd sta ik er wat relaxder in, ik zie het als een uitje om m'n aas op te maken. Net op tijd kom ik in "de Stormvogel" om me aan te melden (de tomtom kent de postcode niet en natuurlijk rij ik weer verkeerd, tijd voor een update denk ik).

Er wordt gevist in 3 vakken en als steknummer krijg ik A27 toegewezen, het breede stuk van de Dintelhaven achter het pomphuis. Ruud van Noord en "de Scharrejager" staan bij me in de buurt (kan ik die mooi in de gaten houden ;-).

Er staat een o-wind van 3 a 4 bft, temperatuur 6 °C, veel regen, lw Dintelhaven 08:26 uur, hw 15:27 uur. Om 10:00 uur krijgen we het signaal om te beginnen, een aantal vissers staan beneden en op zich vindt ik dat wel prettiger vissen dus dat doe ik ook maar, het heeft alleen 1 nadeel je kan minder ver werpen omdat je de ruimte niet hebt om je lood achter je te leggen.



De gebruikelijke riedel aan aas heb ik weer bij me en ik vis met de 5 meter stok (shimano surf leader 500 bx), nylon 22\100 mm, wapperlijntjes, haakje 8 met een combinatie van verschillende aas soorten, lood 175 gram ongeankerd. 10:27 uur komt er een botje naar boven, de onderste haaklijn loopt even vast en ik voel wat minder weerstand, weg vis of krab. Maar goed van de 0 af ;-) 11:10 uur volgt botje nummer 2. Van bovenaf komen er regelmatig kleine wijtingkjes en grondels naar boven, maar alles ver weg. Ik zit nog even te twijfelen om ook weer naar boven te gaan, maar aan de andere kant als ik nog een paar mooie botten naar boven kan trekken tikt het ook wel aan. 11:27 uur een grondeltje, gelukkig net een teller (vissen onder de 10 cm tellen niet voor deze wedstrijd).



11:54 uur een krab, 12:15 uur weer een leuk botje en 12:52 uur een redelijke grondel.



Hierna komt er niets meer bij, om 14:00 uur is het afgelopen en met 5 vissen behoor ik tot de mindere, maar erg vindt ik het niet, lekker relaxed staan vissen en m'n aas opgemaakt. "De Scharrejager" en Ruud van Noord hebben er beide 12 en zijn ook niet tevreden. Bij terugkomst in "de Stormvogel" blijken Arjan Geelhoed en Rob Slingerland er beide 19 te hebben (dan kom je meer in de buurt van een goed resultaat denk ik, alhoewel Rob niet gauw tevreden is ;-).

Ik eet nog 2 broodjes kroket en wacht de uitslag niet af, zodra die beschikbaar is plaats ik hem hier weeronder. Thuisgekomen kom ik tot de ontdekking dat ik woensdag met de Hendrik II op de Grevelingen een evenementen uitje heb, oeps bijna vergeten!

De uitslag in word: http://web.archive.org/web/20101111232226/http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/uitslag-nationale-2010.doc

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten