zondag 7 november 2010

vangstberichten: zaterdag 06 november 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de een na laatste wedstrijd van "de Eurovissers" competitie. Eindelijk weer eens een wedstrijd vanaf het strand, bij het voorvissen was gebleken dat er zeer veel en grote wijting zat, dat de ene dag de andere niet is zou spoedig blijken.

Er staat een nnw-wind van 3 bft, temperatuur 8 °C, lw HvH 19:28 uur, hw 02:42 uur op 07-11-2010. Voor deze wedstrijd was ik op de een of andere manier zenuwachtig, de wil om goed te presteren en m'n plaats bij de eerste 5 van de B-competitie te behouden waren daar de oorzaak van. Zo heb ik mezelf voorgenomen om alleen een begin plaatje en een eind plaatje te maken en m'n aandacht volledig bij het aanazen en inwerpen te houden.

We verzamelen in "de Oase" en zo'n 41 vissers hebben zich opgegeven voor deze wedstrijd. Het lot geeft mij balletje 32 en ik mag een aardig stukje wandelen over het Hoekse strand. Als aas heb ik zeepieren, slikken, witjes, makreel, diepvries mesheften en diepvries franse tappen bij me. Om 19:00 uur kunnen we beginnen, ik kies bewust voor de Hiro Dream Surf van 4,5 meter die een wat soepelere top heeft zodat de wijting er beter aan blijft zitten, hoofdlijn 22\100 mm, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, met verschillende aascombinaties, lood 175 gram ongeankerd . Maar bij het inwerpen gaat het gelijk fout, m'n lijn schiet onder m'n molen en de hele boel knapt af, shit, shit, shit! Ook niet bevorderlijk voor je innerlijke rust. Snel een nieuwe lijn eraan gezet en gaan maar weer.

Het 1e uur is er goed te vissen er komen bij mij 4 mooie wijtingen het strand op, niet echt wild maar er zit vis. Het 2e uur komt er niets meer bij, alleen m'n buurman rechts John de Vries vangt er nog een paar bij. Het 3e uur neemt de hoeveelheid vuil toe in het water regelmatig loopt m'n topoog vol en moet ik eerst het vuil verwijderen voordat ik binnen kan draaien, m'n voorslag knapt af door de mesheften en rommel die eraan zit gelukkig kan ik de lijn nog binnen trekken en zit er een leuk gulletje aan.

Omdat ik toch een aantal maal aanbeten zie zonder dat er vis aan zit besluit ik over te schakelen naar iets grotere haken, haakje 6 in de hoop dat de wijting beter gehaakt blijft. Het 4e en laatste uur vang ik er nog 1 wijting bij, 6 stuks totaal, (en 2 krabben) te weinig om een plaatsje bij de eerste 10 a 15 te bemachtigen waarop ik gehoopt had. Ik zal het ermee moeten doen, het is niet anders.



Terug in "de Oase" blijkt uitgerekend m'n medestander waarmee ik op een gedeelde 5e plaats sta 1e geworden te zijn, Harry van de Harst, grr, grr. Nou het is je gegund Harry, de laatste wedstrijd graag een voordeel voor mij van 22 punten, haha. 2e wordt Martin van de Drift en 3e John de Vries. Allemaal van harte gefeliciteerd. Zelf blijk ik in de voorlopige uitslag op de 21e plaats geeindigd te zijn, wat me dan toch weer meevalt.

Bij het weg rijden staat de slagboom naar beneden, heen kon ik er wel door maar terug niet, nu wist ik wel dat je tegenwoordig 3 euri moet dokken daar om te parkeren maar een parkeermeter kon ik nergens vinden. Gelukkig zit er iemand in het hok bij de grote parkeerplaats en na 6 euri betaald te hebben mag ik eruit (de gemeente schijnt het tarief terug gedraaid te hebben volgens hem) Misschien een idee voor de wedstrijdcomissie om voor volgend jaar n's te kijken of we bij Gerrit van den Akker van de "de Hoekse" Watersport vereniging terecht kunnen, gratis parkeren en hun verdienen weer wat aan de consumpties zo heeft iedereen voordeel.

1e dus Harry v\d Harst 18 vissen (489 cm), 2e Martin v\d Drift  16 vissen (484 cm) en 3e John de Vries 15 vissen (434 cm). Mannen gefeliciteerd!

De voorlopige uitslag in exel: http://web.archive.org/web/20101111232226/http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/wedstrijd-11-van-2010.xls
De voorlopige uitslag in pdf: http://web.archive.org/web/20101111232226/http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/wedstrijd-11-van-2010.pdf

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten