dinsdag 16 november 2010

vangstberichten: maandag 15 november 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het aas opmaken van de afgelopen wedstrijd, de pieren zijn inmiddels 5 dagen oud en hebben tijdens de wedstrijd zonder koelelementen in de aas tas gestaan. Ze doen hun naam eer aan, leeglopers, sommige zijn velletjes geworden en de rest hebben allemaal blaasjes gekregen. Weggooien vind ik zonde, maar voor de zekeheid koop ik er nog een onsje zagers bij.

Op het strand van Ter Heijde staat een zw wind van 3 bft zakkend naar 2 bft, temperatuur 8 °C, geen regen, lw HvH 15:55 uur, hw 22:24 uur. Om 16:15 uur gaat de 1e hengel erin, de shimano 5 meter surf leader, hoofdlijn 22\100 mm met een tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje 8, gevuld met 4 a 5 snotpieren, tommy lood 125 gram ongeankerd. Het is een rustig zeetje, weinig branding, toch komen er een paar surfers die net over de bank heen op de paar golven nog gaan surfen, gelukkig gaan ze niet door m'n lijn heen.

Met zo weinig branding verwacht ik geen gul te vangen maar bot moet kunnen. Veel gebeurt er niet dus na zo'n 40 minuten zet ik m'n 2e hengel erbij de 4,5 meter hiro dream surf, hoofdlijn gevlochtenlijn 10\100 mm, dito onderlijn, dito aas, tommy lood 150 gram ongeankerd (later 175 gram). Hiermee lig ik net tegen de bank aan en krijg ik 2x een mooie aanbeet maar bij het binnedraaien niets eraan (vis of krab?). 18:05 uur komt er een botje het strand op, 18:14 uur nog een en 18:31 uur de 3e. 18:46 uur bot, 19:12 uur doublet bot en 19:22 uur nog een bot.



 
Als het water begint op te komen zwemmen de kleine gulletjes naar voren, 19:46 uur gulletje, 19:58 uur gulletje, 20:14 uur gulletje. 20:37 uur nog een botje. Naarmate het water opkomt neemt de branding toe en om 21:05 uur een mooie maatse gul op de gevlochte lijn, 21:34 uur nog een maatse gul op de gevlochte lijn.



    
21:41 uur een zeebaarsje met een gulletje, 21:52 uur de 3e maatse gul en het gaat best lekker zo op die snotpiertjes. De 4e staat hevig te bonken bij het binnedraaien maar ik krijg een haaklijn breuk, jammer. 22:10 uur nog een gulletje net onder de maat dus die mag weer zwemmen. Hierna ben ik door m'n snotpiertjes heen en schakel ik over op de zagers. 22:33 uur een maatse wijting, 22:48 uur een ondermaatse wijting en hierna begin ik op te ruimen bij het binnen draaien van de laatste hengel zit er nog een maatse wijting aan.




Totaal vang ik deze sessie 20 vissen, 8 botten, 8 gulletjes waarvan 3 maats, 1 zeebaarsje en 3 wijtingen waarvan 2 maats. Terug bij de auto zit er een licht ijslaagje op 1 van de zijkanten en voorruit van de auto. Het is toch kouder geworden als dat ik dacht.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten