zondag 31 oktober 2010

vangstberichten: zondag 31 oktober 2010_sessie_I



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik weer een wedstrijd, i.v.m. het 100 jarig jubileum van de HSV de Watergeus Brielle. Inschrijfgeld 12,50 euri en als ik aankom in "de Brielse Brug" blijkt de halve top van het nederlandse wedstrijdvissen aanwezig te zijn. We vissen in het Calandkanaal niet m'n meest favostek, maar proberen maar. Er staat een zo-wind van zo'n 3 a 4 bft, temperatuur 9 °C, afentoe een regenbui, hw HvH 18:24 uur, lw 13:55 uur. Als aas heb ik zeepieren, zagers, slikken, witjes, makreel, diepvries mesheften en diepvries franse tappen bij me.

Als steknummer krijg ik A4 toegewezen en er doen zo'n 80 vissers mee verdeeld over 2 vakken. Om 10:00 uur zouden we moeten beginnen, maar er komt geen signaal door in het begin van het A vak, dus even wachten maar. Totdat er iemand gaat kijken en zegt voorin liggen de hengels er al in, dus beginnen wij ook maar. Ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn 20\100 mm nylon, onderlijn afhoudertjes , haakje 8 gevuld met verschillende aascombinaties , lood 175 gram ongeankerd.

Na 10 minuten zie ik een duidelijke aanbeet, maar om de een of andere reden schuurt m'n lijn kapot en ben ik alles kwijt, jammer. Gelukkig heb ik m'n reservehengel klaar staan en schakel over op de 4,5 meter hiro. 10:39 uur een paar tikjes en een mooie wijting komt er naar boven, lekker van de 0 af. Hier en daar komt er een visje naar boven maar het is niet wild. Om 11:25 uur heb ik mazzel, een triplet, 2 wijtinkjes en een botje en met 4 visjes doe ik goed mee in m'n vak. Naarmate het water aan het zakken is komt er steeds minder vis naar boven.



Het laatste uur begint de vis weer enigzins te bijten en om 13:08 uur komt er een doublet wijting aan. Op laag water komen er scharretjes naar boven. M'n buurman links houd er mee op, en geeft m'n z'n overgebleven aas, waarvoor nogmaals dank! 13:39 uur een scharretje voor mij en om 13:53 uur nog een scharretje erbij.



Totaal 8 vissen en hiermee heb ik het niet slecht gedaan. Bij de prijsuitreiking blijk ik 4e of 5e van m'n vak geworden te zijn en 9e overall. Net niet genoeg om een hengel uit te zoeken, maar een molentje is ook nooit weg. Het wordt een Mitchell avosurf 8000 met een reservespoel erbij.



Zodra ik de volledige uitslag binnen heb zet ik hem hier weeronder:



1e B.Bosma 292 cm (11 vissen), 2e K.Westdorp 285 cm (12 vissen) en 3e P.de Kramer 251 cm (10 vissen). Mannen gefeliciteerd!

De uitslag in word: http:// willemgaatvissen .web-log.nl/files/uitslag-jubileumwedstrijd-calandkanaal.doc

De uitslag in pdf: http:// willemgaatvissen .web-log.nl/files/uitslag-jubileumwedstrijd-calandkanaal.pdf

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten