zaterdag 23 oktober 2010

vangstberichten: zaterdag 23 oktober 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 4e NFB (Nederlandse Federatie van Brandingwatersportverenigingen) wedstrijd in Castricum op het strand van Bakkum voor de Hoekse WaterSport Vereniging. Nooit eerder gevist hier, maar toch heb ik een bepaalde band met Castricum, m'n ouders zijn hier opgegroeid en ik heb er nog een aantal familieleden wonen. Als ik aankom in "de Salamander" is het al gezellig druk en bij het uitdelen van de wedstrijdkaarten sta ik op stek D16 (geen idee of dat goed of slecht is). Aangekomen bij het strand is het vanaf de ingang een klein stukjes lopen naar rechts, dus ik neem de benenwagen maar degen die niet willen lopen worden weer keurig met de "platte kar" weggebracht (wat een zegen ;-).

Er staat een harde ZZW wind van 7 bft, temperatuur 10 °C, veel regen, hw Castricum 04:55 uur, lw 13:10 uur. Als aas heb ik 75 kleine zeepieren, rotte zagers, 1 ons slikken, garnaaltjes, diepvries tap en dievries mesheften bij me. Om 09:00 uur kunnen we beginnen en ik start weer met de feeder, gevlochten lijn 10\100 mm, onderlijn ultra lichte metalen afhouders, haakje 10 met een piertje en slikje erop, lood 150 gram geankerd.

Er staat een mooie zwin voor me die vrij ver doorloopt en zo te zien nog aardig diep is dus ik begin in de zwin. De stroming is vrij sterk en 150 gram (het maximale gewicht wat m'n feeder hebben kan) geankerd slaat al gauw van z'n ankers, na dit 2 keer geprobeerd te hebben schakel ik over op de 5 meter stok, nylon 22\100 mm, onderlijn wapperlijntjes haakje 8, lood 175 gram geankerd, dito aas. Maar er komt niets naarboven bij mij. M'n buurman links vangt een botje en rechts een spierinkje op een mesheft, dus ik besluit om op 1 haak een mesheft te zetten, maar ook dat heeft niet het gewenste effect. Inmiddels is de stroming wat minder geworden en ben ik overgeschakeld op 200 gram ongeankerd omdat de rand van de zwin vrij steil omhoog gaat loopt het met geankerd lood met horten en stoten bij het binnendraaien en op die manier is de kans aanwezig dat de vis eventueel van de haak af schiet.

Rond het middag uur worden we weer getrakteerd op een bak goed gevulde groentensoep met een blikje drinken erbij (gratis) wat er met dit weer erg goed ingaat. m'n buurman rechts heeft er weer een spierinkje bij en staat nu op 2 vissen,  de buurman links van me heeft er weer een botje bij en staat nu ook op 2, tijd voor mij om van de 0 af te komen. Om 12:09 uur is het zover, na diverse onderlijnen uitgeprobeerd te hebben en verschillende aassoorten draai ik een botje binnen gewoon op een piertje\slikje.



Hierna vang ik nog een afgekloven vis (maar die telt niet) die op de een of andere manier toch gehaakt is (bizar). Om 13:00 uur is het weer afgelopen en voor de terug weg wacht ik op de "platte kar", inmiddels zijn er windstoten van 8 bft en tegenwind terug lopen valt dan erg tegen. Toch was er nog goed te vissen, de wind kwam van links op zij en je hebt daar hoge duinen die ook wel wat tegen houden. Wat ik zo om me heen hoor is dat de vissers bij mij in de buurt 1 a 2 visjes hebben en dat is niet veel op 4 uur vissen.

Het was weer een leuke wedstrijd met een gezellige groep vissers en dat is ook wat waard. Bij terugkomst in "de Salamander" eet ik nog een broodje halve rookworst en een broodje kroket, door m'n korte nacht rust begin ik te "stuiteren" en vertrek hierna naar huis. Zodra ik de uitslag binnen heb, zet ik hem hieronder weer neer.

De uitslag in word: http:// willemgaatvissen .web-log.nl/files/4e-nfbstrandvis-wedstr-2010.xls
De uitslag in pdf: http:// willemgaatvissen .web-log.nl/files/4e-nfbstrandvis-wedstr-2010.pdf

De einduitslag in word: http:// willemgaatvissen .web-log.nl/files/nfb-strandviss-overal-2010.xls
De einduitslag in pdf: http:// willemgaatvissen .web-log.nl/files/nfb-strandviss-overal-2010.pdf


Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten