maandag 18 oktober 2010

vangstberichten: maandag 18 oktober 2010




Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik een gedeelte van het overgebleven aas opmaken bij de sluizen van Ijmuiden. Er staat een harde zw wind van 6 bft, tempertuur 9 °C, af en toe een regenbui, hw Ijmuiden 13:55 uur, lw 21:14 uur. Als ik aankom staan er al een paar vissers met een spinhengeltje te vissen op bliekjes, als aas voor de zeebaars. Regelmatig halen ze er een paar naar boven, een goed teken zo te zien.

Om 13:45 uur gaat de eerste hengel erin, gevlochtenlijn 10\100 mm, onderlijn wapperlijntjes, haakje 6, gevuld met een piertje\slikje, lood 150 gram piramide lood.

Na 5 minuten krijg ik een mooie aanbeet, een aantal diepe doorbuigers en dan houd het op. Bij het binnen draaien blijkt de bovenste haaklijn eraf te zijn. Jammer. Na een uur zet ik m'n tweede hengel erbij en na 20 minuten herhaald zich hetzelfde ritueel, diepe doorbuigers en dan niets meer, dit keer zit er nog 15 cm haaklijn aan. Vreemd genoeg krijg ik geen enkele aanbeet van bot of kleine wijting, zelfs de steenbolken laten het afweten. Alleen verlies ik een paar haken aan krab.

Door de harde wind (pal op het gezicht) waaien regelmatig m'n spullen weg en moet ik "benen maken" om ze terug te halen. Om 17:30 uur heb ik genoeg frisse lucht gesnoven en half doorweekt ruim ik m'n spullen op en ga naar huis. Aanstaande zaterdag 23 oktober 2010 de volgende NFB strand wedstrijd in Castricum, hoop dat het dan beter gaat.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten