zondag 12 september 2010

vangstberichten: zaterdag 11 september 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik weer een wedstrijdje van "de Eurovissers" de 9e competitie wedstrijd alweer, oorspronkelijk gepland aan het strand van Hoek van Holland maar bij nader inzien wordt er uitgeweken naar de Amazonehaven (op het strand wordt nog erg weinig gevangen, je zult het moeten hebben van een toevalstreffer) aan de ene kant jammer want ik vis graag op het strand aan de andere kant begrijpelijk want iedereen wil toch graag z'n visje vangen. In "de Pub" trek ik balletje 42, lekker een kopstek en ik hoef niet ver te sjouwen.

Er staat een z-zw wind van 3 a 4 bft, temperatuur 17 °C aflopend naar 14 °C, hw HvH 17:29 uur, lw 22:29 uur. Als aas heb ik 75 kleine piertjes, 1,5 ons slikken, 1 ons zagers, een stukje makreel en diepvries tappen bij me. Van te voren heb ik m'n tactiek al uitgedacht, omdat het nog licht is begin ik met de 5 meter stok zover mogelijk met een extra dunne lijn van 18\100 mm nylon en korte wappers, in het donker schakel ik over op de feeder omdat de vis dan meer naar de kant toe komt. Zo gedacht zo gedaan. Om even over 20:00 uur gaat de toeter, ik knal de 5 meter stok erin met 18\100 mm nylon, korte wappers, haakje 10, gevuld met een piertje, lood 125 gram, afgewisseld met 150 gram. Niet veel later zie ik al wat tikjes en nog geen 5 minuten later komen de eerste 2 vissen naar boven, lekker! En dat gaat zo maar door. Zo'n 3 kwartier later komen Ruud van Noord en Kees Westdorp het strandje op ze hebben een wedstrijd in Zeeland gehad en beginnen aan een inhaalslag.

Kees staat naast me op nummer 41, (ik sta dan op 8 vissen) die moet ik dus goed in de gaten houden ;-).
Na een uur gevist te hebben sta ik op 11 vissen. Het 2e uur levert me nog eens 11 vissen op waaronder een paling van 40 cm, ik verlies nog wat tijd doordat m'n lijn verstrikt raakt in een lijn van een groepje zeebaars vissers die rechts van me staan. Maar zo ga ik het niet redden, Kees staat opeens 7 vissen voor, het kost teveel tijd, verweg werpen en indraaien.

Bovendien is het aardig donker geworden en zit de vis ook erg dichtbij, verstandig om van tacktiek te veranderen en met de feeder te gaan vissen, en dat levert me gelijk weer 3 vissen op, het gaat ongekend goed, het is inwerpen, vis binnen halen, weer inwerpen, fototje maken, vis onthaken en opnieuw aanazen en als ik daar klaar mee ben opnieuw indraaien. Het 3e uur levert me 27 vissen op en ik sta me aardig in het zweet te werken.
Het laatste uur wordt het duidelijk minder, de vis zit wisseld dan weer op 10 meter en even later op 40 meter uit de kant. Toch loop ik langzaam in op Kees op een gegeven moment sta ik er nog maar 2 achter.
 
Dan kom ik tweemaal vast te zitten aan een kleirand of iets dergelijks, jammer dat kost me tijd en vis dus, maar ook Kees is al eerder 2 maal z'n onderlijn kwijt geraakt door vast zitten.In een kwartier tijd haalt Kees er weer een stuk of 7 a 8 uit en loopt weer uit. Toch haal ik het laatste uur er nog 16 uit. En dan is het alweer tijd. Ik denk dat ik er 60 heb totaal maar bij het meten blijken het er 65 te zijn (ergens ben ik de tel kwijt geraakt) Kees heeft er 67 maar met m'n paling van 40 cm kom ik qwa centimeters dicht in de buurt. Waarschijnlijk een 2e of 3e plaats in m'n vak en daar ben ik blij mee ;-).












Ongetwijfeld heb ik het voordeel dat Kees 3 kwartier later begonnen is, anders had ik het niet gered. Van Ruud van Noord, Danny Lemmens en Wilfred Wander ("de Scharrejager") krijg ik nog een grote hoeveelheid aas mee waarvoor nogmaals dank! Tijdens dit schrijven krijg ik de voorlopige uitslag binnen. Yes! 2e in m'n vak, 14 cm boven Kees Westdorp, en 6e overall, soms moet je een beetje mazzel hebben.
Jos Mels verdient de kanjerpot voor de grootste vis een paling van 44 cm, in de categorie bot valt Ed van Zanten in de prijzen met de grootste bot eentje van 36 cm. Op de 3e plaats is Arjan van Drunen geeindigd met 69 vissen (1082 cm), de 2e plaats is voor Jos Mels 90 vissen (1399 cm) en de 1e plaats voor Martin v\d Drift 115 vissen (1779 cm). Mannen gefeliciteerd!

De voorlopige uitslag in exel: http://web.archive.org/web/20100915175947/http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/wedstrijd-9-van-2010.xls
De voorlopige uitslag in pdf: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/wedstrijd-9-van-2010.pdf

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten