maandag 13 september 2010

vangstberichten maandag 13 september 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag maar eens een poging gedaan om het resterende aas op te maken. Eigenlijk was ik van plan om weer naar het strand van Ter Heijde te gaan, maar een windkracht van 6 bft aan de kust leek me niet echt aanlokkelijk. Toen kwam ik het berichtje tegen van Corne (ook een Eurovisser) Corne's site  dat hij gulletje's in de waterweg heeft gevangen. Dus op naar Maasluis, de wind is daar wat minder zo'n 4 a 5 bft, temperatuur 17 °C met een lekker zonnetje, lw HvH 11:45 uur, hw 18:56 uur.

14:20 uur gaat de eerste hengel erin, gevlochten lijn 10\100 mm wapperlijntjes, haakje 4 gevuld met pieren, lood 190 gram geankerd, de stroming is nog bijzonder sterk en het lood wil moelijk ankeren, voorlopig vis ik met 1 hengel om de andere niet in de weg te zitten. Het water staat nog vrij laag en er is geen tikje te bespeuren, ik schakel over op een wapperlijntje met haakje 8, gevuld met zagers en slikken in de hoop iets kleiners als gul te vangen, maar dat werkt ook niet. Regelmatig loopt m'n lijn weg door het vuil wat in de waterweg rond stroomt.

Rond 17:30 uur blijft het goed liggen en kan ik m'n 2e hengel inschakelen, dito hoofdlijn met jojopaternoster met 1 haakje 4 gevuld met pieren. Het water begint ligt op te komen en ik krijg wat tikjes, de onderlijn op m'n andere hengel vervang ik voor een wapperlijn met 2x haakje 4, ook gevuld met pieren. Hierop krijg ik een mooie aanbeet en er komt een bot naar boven om 17:41 uur, aan de andere hengel zit niets. Om 18:15 uur begint het weer gigantisch te stromen en komt er veel vuil naar binnen m'n lijn wordt weer naar de zijkant gedrukt maar bij het binnen draaien zit er weer een bot aan.



Hierna vis ik weer met 1 hengel vanwege de stroming en het vuil, tot 3x toe knapt m'n hoofdlijn bij het binnen draaien door het vuil en ben ik alles kwijt.



Om verder materiaal verlies te voorkomen ruim ik om 19:15 uur op en ga naar huis.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten