maandag 2 augustus 2010

vangstberichten zondag 01 augustus 2010

Vandaag ga ik opzoek naar een nieuwe stek, uiteindelijk kom ik terecht in de Lekhaven in Rotterdam en ga ik vissen in "de Nieuwe Maas". Er staat een w-wind van zo'n 3 bft, temperatuur 18 °C, lw Rotterdam 15:50 uur, hw 20:36 uur. Als aas heb ik 4 ons steekzagers bij me. Om 18:15 uur begin ik met 1 hengel, hoofdlijn gevlochten lijn 10\100 mm. onderlijn metalen afhouders, haakjes 6, gevuld met een zager, lood 175 gram geankerd.

Rechts zitten er wat vissers te vissen op snoekbaars maar nog geen resultaat. Regelmatig zie ik wat kleine tikjes en zijn de haken kaalgevreten, wat later komen er wat vissers bij en vangt er iemand een rivierkreeftje, maar meer komt er niet boven water. Toch schijnt er daar af en toe tong gevangen te worden. Om 20:30 uur belt Paul op hij staat aan het Noordzeekanaal en heeft al 2 maatse tongen in de emmer liggen, ik kijk het even aan tot 21:00 uur en vertrek dan ook naar het Noordzeekanaal.

Om 22:10 uur gaat de 5 meter stok erin, weer met de metalen afhouders, lood 175 gram ongeankerd. Een half uurtje later volgt de feeder met wapperlijntjes, lood 150 gram ongeankerd. Om 23:00 uur is het raak, een tongetje, jammergenoeg ondermaats. 23:18 uur nog 1,4 mm te klein kan ook weer terug. Hierna valt de beet volledig weg, alleen nog wat tikjes van krab.

01:21 uur eindelijk een maatse tong van even over de 27 cm.

01:30 uur een krabbetje, even over 02:00 uur komt Paul aanlopen, Willem fans roept ie. 2 gasten uit Rotterdam die regelmatig m'n web-log lezen zijn het ook eens gaan proberen op het Noordzeekanaal. Jammer voor hun want deze avond zijn de vangsten niet denderend, behalve voor Paul die met 6 maatse tongen spekkoper is. (Paul haalt z'n steekzagers zelf, vers uit Zeeland) Om 02:30 uur stapt hij op. 02:46 uur vang ik nog een ondermaats tongetje en om 03:30 uur ruim ik op.