dinsdag 8 juni 2010

vangstberichten: zondag 06 juni 2010

And now, for something completely different ................................
Afgelopen 1 mei was ik 25 jaar aan de "zaak" bij SNSREAAL een bank verzekeraar, en bij een jubileum hoort een feestje! Zelf zat ik eerst te denken aan een dagje hengelen op de Grevelingen, maar behalve dat je hiervoor ruim van te voren moet reserveren, dachten de collega's  dat ze zeeziek zouden worden, dus dat plan liet ik maar varen. Om het iedereen een beetje naar de zin te maken heb ik toen gekozen voor een paar uurtjes vissen op forel, met een huifkar tocht en een luxe barbeque.

Alles is tot in de puntjes geregeld en om 10:15 uur worden we opgehaald met een taxibusje en rijden we naar het hoofdkantoor in Utrecht waar er een schoolbus klaar staat om iedereen naar Bergharen te vervoeren. Even voor 13:00 uur komen we aan en worden we gelijk getrakteerd op, broodjes ham\kaas, frikandel, kroket, thee, koffie, sinaasappelsap, melk.

Rond 13:15 uur kunnen de collega's die willen vissen, vissen en de andere lekker drinken op het terras. Als aas hebben we "motten" en meelwormen. Al snel heeft het zoontje van een vriend me een forel aan de haak maar bij het binnendraaien floept ie eraf. Een tijdje later heeft een collega, een mooie aan de haak maar ook deze rukt zich los, jammer. Het weer is erg drukkend, met afentoe een spetje regen.

Even over 16:30 uur staat een huifkar tocht op het programma en maken we een relaxed ritje door de landelijke omgeving van Bergharen.

Om 17:30 uur beginnen we met de barbeque.

Ik wordt naar voren geroepen en krijg na een korte toespraak, een oorkonde en een gouden speld uitgerijkt als blijk van waardering voor m'n inzet de afgelopen 25 jaar.

Van de collega's krijg ik een waardebon van 150 euri voor hengelspullen, te besteden bij Avicentra in Monster (komt mooi uit, want m'n waadpak is weer lek, jongens bedankt!).

Hierna krijgt m'n vrouw nog een hotelbon voor 1 nacht aangeboden, om samen ergens een keertje te overnachten (heb al een leuk hoteltje gezien bij Zoutelande en in de buurt van Grootte Keeten ;-).

Omdat we niets hebben gevangen krijgt iedereen nog een gerookte zalm mee en zo hebben we toch nog vis. Hierna vertrekken we weer met de schoolbus richting Utrecht, en worden we weer terug gebracht naar Zoetermeer. Iedereen bedankt voor de gezellige dag en tot ziens!