dinsdag 22 juni 2010

vangstberichten: maandag 21 juni 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken aan het Noordzeekanaal, veel is het niet meer en de kwaliteit is danig achteruit gegaan, maar goed met een snot piertje of snot zagertje moet je toch ook wel een visje kunnen vangen lijkt me. Er staat een n-nw wind van zo'n 4 bft, temperatuur 16 °C, hw Ijmuiden 12:05 uur, lw 20:20 uur. Om 15:30 uur gaat de eerste hengel erin 20\100 mm nylon met een tapse voorslag, wapperlijntjes haakje 8, gevuld met een snot pier of snot zagertje, lood 150 gram ongeankerd.

Na een half uurtje geen stootje gezien te hebben zet ik m'n feeder erbij met gevlochten lijn 10\100, wapperlijntjes haakje 10, lood 100 gram ongeankerd, dito aas. 16:14 uur de eerste tikjes op de feeder, jammergenoeg is het een krab. 16:55 uur weer wat tikjes, nu wel een visje, een scharretje.



Als er een dieplader komt aangevaren wordt m'n lijn kapot getrokken, ondanks dat ik de hengel laag hou. Ik schakel over op 22\100 mm nylon met 175 gram ongeankerd lood. Het gaat erg moeizaam vandaag, m'n buurman rechts komt een praatje maken, het blijkt dat ie uit de betuwe komt en 1x per maand hier komt vissen. Arjan van Drunen (een Eurovisser) kent ie ook en heeft daarmee weleens gevist op een ponton in het Calandkanaal (grappig, kleine wereld). Vanaf 12:00 uur tot nu heeft hij 2 kleine visjes gevangen zegt ie. 18:31 uur weer wat tikken op de feeder een tongetje met een botje. 18:58 uur een scharretje.



M'n buurman uit "de Betuwe" komt even voor 20:00 uur aangelopen met een mooie tong van 33 cm en een beetje, mooie maat voor het Noordzeekanaal. 20:20 uur 2 grondeltjes. 20:37 uur grondeltje en 21:50 uur grondeltje en botje.



M'n aas is op en ik ruim op. Veel was het niet deze sessie, 9 visjes, maar toch ff lekker m'n aas opgevist.


Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten