zondag 11 april 2010

vangstberichten: zaterdag 10 april 2010_sessie_I



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met de 2e NFB (Nederlandse Federatie van Brandingwatersportvereningen) wedstrijd, die zich afspeelt in de Dintelhaven (het smalle gedeelte). Nadat ik m'n wedstrijd kaart heb opgehaald in de Nieuwe Pionier ga ik opweg naar m'n steknummer C4. Er staat een N-wind van 3 bft, temperatuur 14 °C, in het begin  een beetje mist, later een lekker zonnetje, lw Dintelhaven 07:24 uur, hw 13:55 uur. Als aas heb ik kleine zeepiertjes, slikjes, diepvries mesheften en diepvries makreel bij me. Om 09:00 uur na een duidelijk toeter signaal (ff een kleine correctie,  bij de 1e NFB wedstrijd is er wel degelijk ook een toeter signaal aan beide kanten gegeven maar door de harde wind (6bft) heb ik hem niet gehoord) gaan er zo'n 103 vissers aan de slag.

In de Dintelhaven heb ik in het verleden wel leuk gevist met de feeder, dus daar begin ik dan ook mee. Hoofdlijn 20\100 mm nylon, onderlijn 2x wapperlijntjes 35 cm, 1x 45 cm vlak boven het lood, lood 100 gram ongeankerd, haakje 8, gevuld met een piertje, slikje en af en toe stukje makreel of mesheft ertussen.

Er gebeurd weinig, geen aanbeet te bespeuren, even over het midden niet, voor het midden niet en vlak voor de kant niet. Alhoewel m'n buurman aan de linkerkant met de feeder er toch een aantal maal een mooie bot uit weet te halen, maar het lijkt erop dat het meer toevalstreffers zijn. Om 09:40 uur zit er dan toch een visje aan bij mij een grondeltje van 8,3 cm, jammer genoeg geen teller, want voor deze wedstrijd moeten ze minimaal 10 cm zijn.



Rond het middag uur worden we getrakteerd op een kop groente of tomatensoep (gratis) en dat gaat er altijd wel in. Hoe later het wordt, hoe meer stroming er komt, ik verhoog naar 150 gram ongeankerd. Om 12:40 uur schakel ik over op de 5 meter stok voor ver, de stroming is daar een stuk heftiger en ik vis nu met 150 gram geankerd, desondanks  loopt m'n lijn weg en kom ik in de "klit " te zitten met m'n rechter buurman.

Ik verhoog naar 170 gram geankerd maar ook dat loopt weg zij het wat langzaamer. Om 12:30 uur komt het water erg hoog te staan en vertrek ik met m'n spullen naar boven. Zo'n 10 minuten voor het eindsignaal zie ik wat tikjes op de hengeltop en besluit om hem te laten liggen. Bij het eindsignaal draai ik in en zit er toch nog een bot van 27 cm aan, pff, van de 0 af, op het nippertje.



Ik zelf eindig hiermee op de 72e plaats. Frits van Duijvenbode wordt 1e met 7 vissen (145 cm), 2e Dennis Cornieltje 7 vissen (144cm) en 3e Albert Leeuwis 9 vissen (139 cm). Mannen gefeliciteerd!

Terug in "De Nieuwe Pionier" eet ik een bord patat met een broodje kroket en een collaatje erbij en rij ik naar de volgende viswedstrijd de 4e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" hopend op een beter resultaat.

Vis greetz,

Willem

De officieuze uitslag in exel: http://willemgaatvissen.web-log.nl/introductie/files/nfb_slufter_1042010_wedstrijd2offcieus.xls

De officieuze uitslag in pdf: http://web.archive.org/web/20100928012256/http://willemgaatvissen.web-log.nl/introductie/files/nfb_slufter_1042010_wedstrijd2offcieus.pdf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten