zondag 11 april 2010

vangstberichten: zaterdag 10 april 2010_sessie_II



Hallo vis vrienden,

Aangekomen bij "de Oase" strand Vlugtenburg ben ik veel te vroeg en besluit om nog wat onderlijntjes te maken, ondertussen drink ik 2 energie drankjes (doping in de wedstrijd (vis)sport) waarna ik een knallende koppijn krijg (volgende keer maar standaard asperine in m'n koffer meenemen).

Even voor 17:00 uur komen de eerste vissers al aan. In "de Oase" trek ik balletje 41 en vertrek ik naar het strand een aardig stukje lopen rechts vanaf de ingang. Er staat nog een akelig harde n-wind van zo'n 5 bft, lw HvH 21:24 uur, hw 02:10 uur op 11-04-2010.

Er hebben zo'n 51 visser zich opgegeven en om 19:00 uur vliegen de loodjes de Noordzee in. Als aas heb ik wat witjes, kleine zeepieren, slikjes, diepvriesmesheften. Als hoofdlijn vis ik 20\100 mm nylon met een tapse voorslag, onderlijn 3 x wapper van ± 60 cm, haakje 8 gevuld met een witje en soms een slikje erbij of een combinatie van een zeepiertje met een slikje of 2 zeepiertjes met een slikje, lood 170 gram geankerd. Na 10 minuten draai ik binnen en als ik om me heen kijk zie ik overal bot het strand opkomen, ook bij mij zit er 1 aan, lekker! De 2e draai na weer 10 minuten 2 tegelijk zelfs. De 3e draai weer een bot en de 4e draai nog een bot. Het eerste uur is voorbij en ik sta al op 5 redelijk grote botten.




Maar de 1e en 2e draai in het 2e uur levert me niets op, terwijl ik m'n buurman Jos Mels op nummer 40 steeds trekken van 3 eruit zie trekken, hij komt regelmatig een praatje maken om naar de stand van zaken te informeren. Om 20:30 uur komen er gelukkig toch weer 2 bij, 10 minuten later volgt er weer 1 en hierna heb ik weer een aantal draaien niets terwijl ik Jos er nog steeds regelmatig 3 tegelijk uit zie trekken. 21:15 uur komt er weer een bot aan, een kwartiertje later nog 1.




Het is 21:30 uur en ik sta op 10 botten, tijd om eens bij m'n buurman te gaan kijken, hoe die vist. Zoveel verschil blijkt er niet te zijn, wapperonderlijntjes van  ± 40 cm, haakje 8 en 2 mooie dikke donkere pieren schuift ie op de haak. Alleen z'n onderste onderlijn zit een flink stuk boven het lood, terwijl die van mij net boven het lood zit. Ik krijg het vermoeden dat Jos iets verder werpt (ik zie hem behoorlijk aanzetten met werpen) zo te zien een iets lichter geankerd loodje gebruikt. Op dit moment staat Jos al op in de 30 vissen, slik! Hierna is het bij mij elke draai niets, pas om 22:20 uur zit er weer een bot aan, 22:35 uur gaat het weer lopen 2 tegelijk en 22:47 uur weer 2 tegelijk, hierna heb ik nog 2 korte draaien voordat het eindsignaal gaat met niets eraan.



Met 15 vissen dacht ik het toch goed gedaan te hebben, maar de meeste in m'n vak hebben goed gevangen, en als ik op de laptop kijk voor de offcieuze uitslag sta ik op een 28e plaats en dat valt dan weer een tikkie tegen (hoop dat ik niet teveel zak in het algemeen klassement). Wat ik meest frapant vind is dat er net zo goed gevangen werd op korte fluorcarbon waperlijnen, lange fluorcarbon wapperlijnen als op lange metalen afhoudertjes met amnesia, het blijkt voor de bot niet zoveel uit te maken. Ook de aas keuze, de duurdere witjes vingen niet meer vis als de zeepiertjes, alhoewel ik in het begin wel het idee kreeg dat ik daarmee de iets grotere botten aan de haak kreeg. Blijkbaar is de exacte lokatie bepalen waar de vis zit op een bepaald moment de groots doorslag gevende factor.

1e wordt Jos Mels met 37 vissen (799 cm), 2e Kees Westdorp 26 vissen (598 cm) en 3e Arjan van Drunen 25 vissen (587 cm) Mannen gefeliciteerd! Ook is er nog een gedeelde prijs voor de grootste bot 39 cm (Teun Moor en Patrick Kuijf) en de grootste vis een zeebaars van 40 cm voor Arvy Schonherr die de kanjerpot wint. Totaal worden er deze wedstrijd 653 vissen gevangen (15233 cm) met 51 man\vrouw. Bij de (gratis) tombola win ik nog een rolletje amnesia van 5.6 kg (zou het een voorteken zijn dat ik daar de volgende wedstrijd m'n haaklijnen mee moet maken?) T's in iedergeval weer leuk vissen op het strand!

Vis greetz,

Willem#1168

De voorlopige uitslag in exel: http://willemgaatvissen.web-log.nl/introductie/files/wedstrijd_4_van_2010.xls

in pdf: http://web.archive.org/web/20100928012256/http://willemgaatvissen.web-log.nl/introductie/files/wedstrijd_4_van_2010.pdf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten