zaterdag 27 maart 2010

vangstberichten: vrijdag 26 maart 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met een evenement van "de Eurovissers" we gaan vissen met de Sirius uit Stellendam, degene die de grootste schar vangt wint het evenement en degene die de grootste andere vis vangt krijgt de kanjerpot (inleg 1 euri, niet verplicht). Om 04:00 uur gaat de wekker en even over 05:00 uur rij ik de straat uit. 05:58 uur kom ik als eerste aan en als ik de auto aan het parkeren ben komt de schipper en z'n knecht aanrijden. Om 06:50 uur worden de trossen los gegooid en varen we weg (er blijkt nog iemand op de kade te staan maar bij de sluis kan die alsnog aan boord komen) Van Marc Wilbrink krijg ik m'n 50 zeepieren die ik zelf niet kon halen, waarvoor nogmaals dank!

Rond 08:30 uur liggen we tegenover de Maasvlakte en zien we op de achtergrond de Maasvlakte 2 in aanbouw. Er staat een z-wind van zo'n 3 bft, temperatuur 11 °C, hw HvH om 11:31 uur, lw om 19:34 uur. Als onderlijn vis ik met helicopter afhouders en 250 gram lood, zodat alles goed tegen de bodem aan ligt. Er gebeurd erg weinig er worden een paar botjes, een scholletje en wat scharretjes gevangen en 1 mooie gul van 63 cm. Het enige wat erbij mij aan de haak zit is een zeester.



Om 11:45 uur verkassen we een stukje meer richting de zee, de diepte is ongeveer 15 meter want het knoopje van m'n voorslag is zichtbaar. We wisselen daar gelijk van plaats en ik ga van no:7 naar no:3 wat van te voren geloot is. Omdat er hier niemand wat vangt schuiven we om 13:00 uur nog een klein stukje op. Maar ook hier is het niets, en de einige die er hier nog een platvisje uit weet te trekken is Tom Brasser en op het achterdek vangt Marc Wilbrink nog een bot. En om 15:10 uur varen we weer naar Stellendam, over de hele dag met 30 vissers zijn er een stuk of 12 visjes gevangen, een bedroevend resultaat dus! Zelf heb ik geen tikje gezien, Je zou er slaap van krijgen!



Maar een winnaar is er altijd Koos Hubbers met de grootste schar van 30 cm en plaatst zich hiermee (zoals elk jaar) voor "de titanen strijd" en z'n zoon Bjorn Hubbers met de grootste vis een gul van 63 cm, Proficiat heren!

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten