maandag 29 maart 2010

vangstberichten: maandag 29 maart 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken in de Amazonehaven, als ik m'n speciale aaskoelkast (minikoelkast speciaal voor m'n zeeaas) open komt een meurende geur me tegemoed. De pieren zijn snot geworden, waarschijnlijk de temperatuur iets te koud gehouden. Ik neem nog wat diepvriesmesheften en zoute pieren mee dan zou het toch moeten lukken in de Amazonehaven om een visje te verschalken. Er staat een zw-wind van 3 bft, temperatuur  12 °C en hw HvH 15:01 uur, lw 23:00 uur.
Om 16:15 uur gaat de 1e hengel erin, het water is al aan het zakken maar staat nog vrij hoog, hoofdlijn 20\100 mm met een tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje 6, lood 150 gram ongeankerd. Omdat het water hoog staat verwacht ik er nog niet veel van, het strandje is nog klein zodat ik de "ground off worp" niet kan uitvoeren, waarmee ik meestal toch iets verder werp. Na een uurtje zet ik m'n 2e hengel erbij met gevlochten lijn 10\100 mm berkley whiplas pro.

Ik zie nu toch wat tikjes op m'n nylon lijn en bij het binnendraaien voel ik een behoorlijke weerstand, jammergenoeg kom ik vast te zitten en ben m'n voorslag, onderlijn en lood kwijt. Ik probeer er weer een voorslag op te zetten maar het nylon is zo uitgerekt dat ik de boel met de hand steeds kapot trek. Dan maar een ander spoeltje erop met 22\100 mm nylon. Maar ook hier gaat het fout, bij het binnen draaien kom ik weer vast te zitten en verlies behalve m'n voorslag, onderlijn en lood ook nog een groot gedeelte van de lijn. Er zit nu te weinig op om mee te vissen en ik zet er een spoeltje op met gevlochten lijn.

Rond 18:00 uur komen er nog wat vissers het strandje op en ik krijg zowaar een aanbeet op de andere hengel met gevlochten lijn, maar de snot pieren hangen over de lijn heen en het is waarschijnlijk een lijnhappertje geweest. Dan maar verder vissen met stukjes mesheft en zoute pieren. Maar daar schijnen ze geen trek in te hebben, totaal geen aanbeet te bespeuren. Om 21:00 uur ruim ik op en vraag ik nog even aan de andere vissers of ze wat hebben gevangen, maar het enige antwoord wat ik krijg is: Jahha ze beginnen nu te bijten.

Thuis aangekomen open ik m'n aastas en m'n koelbox en springen er zo'n kleine honderd zandvlooien me tegemoed, en niet van die kleintjes, maar van 1 cm of iets groter. Een kadootje van de Amazonehaven.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten