maandag 22 maart 2010

vangstberichten: maandag 22 maart 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het aas opmaken van de afgelopen wedstrijd, ik kies dit keer voor een nieuwe "stek" aan het Noordzeekanaal, ik ga het proberen in oud Velsen. Er staat een zw-wind van 4 bft, temperatuur 13 °C, lw IJmuiden 15:15 uur, hw 19:51 uur. Om 13:35 uur gaat de eerste hengel erin, hoofdlijn nylon 20\100 mm met een tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes 2x 35cm, 1x 40 cm, haakjes 6, lood 150 gram ongeankerd.
Het mooie van dit water is dat zelfs met nylon de aanbeten goed te zien zijn, mits er weinig wind staat. Ik zie wat tikjes en om 14:00 uur draai ik 2 net ondermaatse wijtingen naar boven. Een half uurtje later zet ik een tweede hengel erbij, ik ga weer eens vissen met de feeder, eerst met 75 gram ongeankerd, maar dat is te licht, dan 120 gram geankerd en dat blijft goed liggen. Om 14:40 uur, een mooie van 34 cm. 15:12 uur, een wijting.



15:49 uur net als ik 2 maatse wijtingen aan het binnedraaien ben hoor ik achter me iemand roepen: politie Velsen! O, je hebt beet. Ok draai maar binnen wij wachten wel. Ja, we komen altijd als er actie is! Als ik ze binnen heb vragen ze wat zijn dat voor vissen! Wijting, zeg ik. Jullie willen zeker mijn vispas zien vraag ik? Ja, en je identiteits papieren en je boekje landelijke lijst van viswateren. M'n pas en identiteits papieren zijn geen probleem, maar waar heb ik dat boekje gelaten? Ik gooi m'n koffer overhoop maar daar licht ie niet in. Ik zeg: ik denk dat ie nog in de auto ligt. Waarop de agent zegt, ik geloof je. Bedankt zeg ik en ze gaan weer weg. Pfff, zou je nog een bekeuring kunnen krijgen voor zo'n pokke boekje.

Aan de feeder gebeurd niet veel 2x wat tikjes maar het zet niet door, dus om 16:15 uur haal ik de feeder eruit en zet m'n andere stok in. 16:16 uur een ondermaats wijtingkje.16:25 uur een botje.



17:02 uur een wijting. 17:10 uur weer een botje. 17:27 uur wijting.



17:37 uur een zeebaarsje, 18:15 uur 2 stuks tegelijk een botje met een wijting, 18:40 uur nog een zeebaarsje.



18:53 uur een wijtingkje, 19:15 uur een mini gulletje.



Als ik hierna m'n hengel aan het aan azen ben, hoor ik achter me m'n andere hengel "klapperen", de lijn hangt slap en alles is weg. Waarschijnlijk een platte boot die 150 meter verderop vaart en m'n lijn heeft meegezogen, of was het toch die zeebaars van 80 cm ? Hierna aas ik m'n ander hengel nog 1x aan, maar 5 minuten later komt er een roeiboot aan, m'n lijn maar binnen gedraaid en om even over 19:30 uur opgeruimd.



Totaal vang ik deze sessie 17 vissen, 7 maatse wijtingen neem ik mee voor de pan.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten